maandag 16 november 2015

Dior Cosmopolite: een make-up look

Dior Cosmopolite: een make-up look
De Cosmopolite collectie is de eerste Dior collectie die gecreëerd werd door Peter Philips en deze collectie was voor hem een liefdesverklaring aan de vrouw door haar een herfstcollectie te geven waarmee ze kan experimenteren. Ze bepaald zelf of ze gaat voor elegant en discreet of expressief en avantgardisch. .

De look staat in het teken van metallic tinten voor de ogen in de vorm van een prachtig oogschaduwpalette en een vloeibare metallic oogschaduw in 6 tinten. De wangen en lippen worden voorzien van tinten die de zachte finish van velours lijken te hebben en voor de nagels is er de keuze uit 5 tinten met crème of metallic finish. Daarnaast bevat de look ook nog een aantal professionele producten voor een mooie egale basis. Ik heb een simpele maar sprekende look gemaakt met een aantal producten uit de Cosmopolite look.

Dior Addict fluid shadow oogschaduw 655 Univers, Diorblush cheek stick 765
Cosmopolite Rosewood & 
Dior Rouge Nouvelle Femme

Hoewel het tijdens de koude maanden veel beter voor mijn droge huid is ben ik een beetje onhandig met crèmeblushers, Ik moet enorm uitkijken dat ik niet teveel gebruik want dan is het meer pipo dan pretty. De Diorblush cheek stick 765 Cosmopolite Rosewood is een goed gepigmenteerde blush in stickvorm waarmee je heel goed zelf de intensiteit kan doseren.

Nu is dat mijn valkuil, ik ben altijd iets te enthousiast waardoor het resultaat wat te heftig uitpakt maar als ik mijn best doe en het product met lichte bewegingen aanbreng en met de vingertoppen of een penseel over mijn wangen verdeel dan is het resultaat fluwelig en zacht. Een product dat ik dus niet tijdens de drukke ochtendspits gebruik maar eerder als ik de tijd neem om mijzelf op te maken (als iedereen de deur uit is of als ik mij opmaak voor een leuke avond). Mocht je wel over zelfbeheersing beschikken dan is deze blush absoluut een aanrader.


Dior Addict fluid shadow oogschaduw 655 Univers is een taupekleurige vloeibare oogschaduw die een intense metallic glans heeft, je zou dit bijna als een vernis voor de oogleden kunnen zien. De lichte fluidetextuur droogt snel en is inzetbaar als oogschaduw maar ook als metallic eyeliner.

Voor deze look heb ik deze tint zowel als eyeshadow en als eyeliner gebruikt en dat zorgt voor een subtiel maar sprankelend effect, door de metallic glans accentueert het de lichtjes in je ogen. De bruine Diorshow extase mascara en Guerlain summer eyeshadow in white sand (als highlighter onder de wenkbrauw) vormde de finishing touch van de ooglook.Op onderstaande foto zie je de fuid shadow univers 655 solo.



Even terug naar Peter Philips, Creative & Image director van Dior make-up die de vrouw als volgt omschrijft: De Dior vrouw is veelzijdig, ze schittert met de totale look maar ze is ook de vrouw die opvalt met een eenvoudige lipstick of eyeliner.

De Dior Rouge Nouvelle Femme is voor mij die lipstick, hoewel de kleur op een bepaalde manier ingetogen is doet deze kleur het gezicht ook direct oplichten zoals een koraaltint dat nou eenmaal doet.


De Rouge Dior lipstick zorgt niet alleen voor een levendige kleur op de lippen maar verzorgt daarnaast ook de lippen zodat het lipoppervlak mooi soepel en egaal is zodat de kleuren nog mooier uitkomen. Zeevenkel (rijk aan vitamine C) en hyaluronzuur zorgen voor volle en gehydrateerde lippen.

De Rouge Dior brengt moeiteloos aan en zorgt direct voor een mooie dekkende kleur. De lipstick heeft een goede houdbaarheid en de kleur vervaagt langzaam en geleidelijk. Ik ben vooral fan van de prachtige velours finish die de lipstick van een vleugje retro voorziet. Manlief is niet dol op lipstick maar toen ik deze kleur voor het eerst droeg complimenteerde hij mij zowaar met mijn lipstick... Ik denk er dus serieus over om een backup voor deze lipstick te halen, ik heb mijn signature lipstick voor dit seizoen gevonden, het is geen flirt maar het is een serieuze romance. Hieronder zie je de look in zijn geheel, niet te lang wachten want het is een limited edition collectie.


Promotie_1 468x60

Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)