donderdag 29 oktober 2015

Gucci Bamboo eau de parfum

Gucci Bamboo eau de parfum 

Toen ik de naam van de nieuwe Gucci geur hoorde was mijn nieuwsgierigheid direct geprikkeld, want een vroegere geurliefde van mij had een geheel andere naam maar had wel bamboe als geurnoot en ik hoopte eigenlijk dat deze geur daar een beetje op zou lijken.

Gucci parfums zijn vaak feestelijk en toch heel erg draagbaar en ook Bamboo is wat dat betreft weer een schot in de roos, al bij de eerste kennismaking denk ik aan rode lopers, prachtige schoenen en juwelen en natuurlijk glamour!


De Bamboo geur is gebaseerd op de Bamboo accessoires en juwelen (ik zeg geen nee tegen een witgouden Bamboo armband hoor) en deze veelzijdige geur straalt hetzelfde uit als die luxe Gucci items: tijdloze luxe.

De compositie van ylang-ylang, lelie, bergamot, amber, vanille, sandelhout en oranjebloesem is modern, glamourous en dat met een sensuele frisgroene touch. Bamboo is vrouwelijk zonder overdreven zoet of aanwezig te zijn, ze heeft een heel erg flirterig en toegankelijk karakter.


De geurliefde uit het verleden waar ik op doelde was Calvin Klein Truth, nu was Truth bloemiger door pioenroos en Mimosa maar mocht je heimwee hebben naar die geur dan zit jij bij Bamboo wel goed. Over het geheel genomen is het toch een andere geur maar er zit een klein vleugje Truth in Gucci's Bamboo.



De facetgeslepen flacon is een beauty voor op je toilettafel en de sierlijke glanzende dop is een verwijzing naar de luxueuze Bamboo tassen en juwelen van Gucci. Bamboo is een fijne geur voor zowel s'avonds als overdag die niet overdone is maar wel de kenmerkende Gucci Glam uitstraalt.

Ik zit momenteel een beetje in een flow van de wat zwaardere parfums maar Bamboo is heerlijk voor de afwisseling, ik kan mij ook goed indenken dat Bamboo dit jaar in veel schoentjes en onder veel kerstbomen te vinden zal zijn want deze geur zal door velen gewaardeerd worden en is net eigenzinnig genoeg om toch bijzonder te zijn. Zeker even gaan besnuffelen deze geur. 

Gucci Bamboo eau de parfum
Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)