maandag 26 oktober 2015

Essie salon manicure products

Essie salon manicure products

De fijne nagellakjes van Essie zijn inmiddels al een tijdje bij de drogisterij verkrijgbaar maar daarvoor was het merk uitsluitend bij salons te krijgen. Nog altijd is Essie bij schoonheidssalons verkrijgbaar maar wat is nou het verschil tussen de retail Essie en professionele Essie producten? 

Qua kleur komen de lijnen eigenlijk volledig overeen, al zijn er soms collecties die enkel bij de salon of drogist verkrijgbaar zijn (houd ze gewoon allebei in de gaten dan zit je altijd goed toch?) en ook qua manicure producten zijn veel producten via beide verkoopkanalen verkrijgbaar. Het grote verschil zit voornamelijk in de verpakking en inhoud. De professionele Essie producten bevatten ietsje meer product en zijn voorzien van een smaller preciezer penseel dan de retail producten. Ik kan met beide goed overweg maar stiekem heeft het smalle penseel mijn voorkeur omdat je daarmee toch net iets strakker langs de nagelriemen kan lakken zonder te knoeien. Hier een overzichtje van een paar Essie favorietjes.

Essie First Base & Essie Good to Go 

De First base base coat en Good to go top coat en ik gaan way back, ik weet niet hoeveel flesjes ik inmiddels van deze twee producten ik inmiddels heb versleten maar het zijn er veel. Ze drogen lekker vlot en de first base zorgt voor een mooi egaal nageloppervlak om te lakken en de good to go voorziet je laklaag van een beschermend en glanzend laagje.

De Apricot cuticle oil (salon en retail)  en Nourish me basecoat (enkel retail) zijn ook twee favorieten, de nagelriemolie is zeker nu geen overbodige luxe om je nagelriemen soepel te houden en de nagelgroei te stimuleren en de nourish me is een speciale base coat voor droge nagels. Heb je net als ik last van ribbels op de nagels en nagels die de neiging hebben om helemaal aan de huid af te breken? Dan is deze base coat een goed idee want deze base coat bevat voedende en hydraterende bestanddelen om broze en droge nagels elastischer te maken zodat ze minder snel zullen afbreken.

Essie Salon Blanc, Tart Deco & Fiesta

Qua Essie nagellak ben ik inmiddels de tel kwijt maar ik heb wel een aantal favorieten, zo heb ik voor de witte blanc altijd een backup en dat was in dit geval ook nog eens handig om het verschil tussen de twee lakjes te laten zien.

Left: Essie professional & right Essie retail

De retail lakjes hebben een iets kleiner formaat, een sticker rondom de dop en een sticker bovenop de dop.

Essie Blanc salon & retail product  

Het grootste verschil zit toch wel in het penseel, het is maar net waar je zelf de voorkeur aan geeft, ik persoonlijk vind het iets smallere wel zo fijn werken want daarmee kom je makkelijker in de hoekjes en aangezien ik nogal ongeduldig ben scheelt dat enorm in ongelukjes.



Ik moet eerlijk toegeven dat ik misschien wel teveel nagellakjes bezit maar toch koester ik elk flesje, deze drie Essie lakjes zijn toch wel de kleurtjes die ik het meest draag of het nu zomer of winter is. Tart deco is een heerlijke oranje koraaltint, Fiesta is perfectie wat roze betreft en Blanc is een hele veelzijdige lak want heel mooi solo maar ook ideaal onder neon lakjes om ze nog meer te laten knallen.  

Of het nu om de salon of retail lakken gaat, over het algemeen (heel soms zit er een kleur tussen die niet heel fijn lakt maar dat ligt meestal aan het type kleur, geel bijvoorbeeld is doorgaans een moeilijke kleur om in een mooi uitvloeiende lakformule te krijgen) lakt Essie heel erg fijn en drogen de lakken lekker vlot. 

Essie Fiesta
Essie Blanc
Essie Tart deco 

Nu de grote vraag, zit er nou echt heel veel verschil tussen de salon Essie en de drogist Essie? Mijn eerlijke mening? Ik vind de verschillen om te verwaarlozen en zal mijn Essie vooral shoppen op de plek die op dat moment het meest in de buurt is. Maar bij de Essie salon kan je wel terecht voor Essie gel, een manicure die wel tot 14 dagen blijft zitten. Ikzelf heb er nog geen ervaring mee maar ik dreig overstag te gaan nu mijn buik het teennagels lakken steeds lastiger maakt.... 




Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)