maandag 12 oktober 2015

Collistar Nude + make-up look fall/winter 2015-2016

Collistar Nude + make-up look fall/winter 2015-2016

Ondanks mijn vele dwangneuroses is de drang om immer perfect opgemaakt het huis te verlaten er eentje waar ik gelukkig geen last van heb. Wat niet wil zeggen dat ik er niet graag goed uitzie en hoewel ik mijzelf graag helemaal laat gaan voor een avondje uit of evenement moet het in het dagelijks leven niet teveel tijd en moeite kosten maar dan wel graag met maximaal resultaat. De donkere kringen moeten worden weggewerkt, de huid mooi stralend en egaal en her en der een vleugje kleur waardoor het net lijkt of je zo uit bed bent gestapt (uh-huh). 

Het creëeren van een nude look lijkt simpel maar vergt stiekem nogal wat inspanning, gelukkig maakt mijn Italiaalse lieveling Collistar het een stuk eenvoudiger met hun prachtige Nude + make-up collectie. Doel van de nude look is het dragen van make-up maar eigenlijk hoor je dat niet te zien, met een goed uitgevoerde nude look zie je er frisser uit zonder er opgemaakt uit te zien. De nieuwe look van Collistar bestaat uit producten die het bereiken van deze flawless look een stuk eenvoudiger zullen maken.

Shapen is hot, het begon met de overdreven contouring van Kim Kardashian (je kan het ook overdrijven natuurlijk, beeldig voor een rode loper maar om nou elke dag jezelf in de klei te zetten lijkt mij wat ver gaan en volgens mij is het ook heel duidelijk zichtbaar als je tegenover iemand staat) en sindsdien verschijnen er steeds meer producten waarmee je door het strategisch plaatsen van lichte en donkere tinten je gezicht enigzins kan shapen. Het Blushing en Sculpting powder bestaat uit een lichte tint waarmee je kan highlighten en ophelderen en een donkere tint die zorgt voor contour, diepte en schaduw.


Om je basis verder de perfectioneren zijn er ook een mooie concealer en een foundation voor de lippen ( kon op de een of andere raadselachtige manier mijn foto's niet terugvinden....maar die houd je tegoed voor bij de complete reviews) De Camouflage concealer heeft een romige textuur en laat zich prima over de huid verdelen waar de concealer een perfect dekkend laagje achterlaat dat een lijkt te worden met de huid voor een natuurlijk resultaat. Concealer is voor mij een onmisbaar make-up product en samen met een goed wenkbrauwpotlood en blusher mijn minimale make-up basis.

De Lip foundation natural perfection kan je op verschillende manieren gebruiken, Collistar adviseert om deze beschermende verzorging met kleur solo te gebruiken, of in combinatie met een lippotlood of gloss. Het mooiste vind ik de Lip foundation als basis voor een lipstick, neem dan ook je lipcontour goed mee (over de lijntjes kleuren mag best) waarna je met een penseeltje je lipstick aanbrengt voor optimale precisie. Door de heldere basis zullen je lippen voller lijken, de lipstick zal minder snel uitlopen en je mond zal een blikvanger zijn, hoe subtiel je lipstick ook is.


Een vleugje kleur op de oogleden is all it takes, de Magic eyeshadow is een vloeibare oogschaduw in de kleuren pearl, nude, chiffon en bronze. De lichte formule vormt een onvoelbaar laagje op de oogleden en de kleur pearl is ook erg mooi als glanzend accent op de jukbeenderen of de lippen.
Met het Professional eye pencil in de kleur 19 Light op de binnenste ooghoek zie je er direct een stuk frisser en meer uitgeslapen uit (als de baby er eenmaal is vrees ik dat dit potlood erg hard zal gaan als de kleine net als ik om de 3 uur wil eten). Met het zachte potlood trek je ook makkelijk een lijntje langs de oogcontour, mooi in combinatie met een taupekleurig of bruin potlood als je iets meer definitie wilt, laat ze dan zachtjes in elkaar overlopen.

Hieronder zie je swatches van de twee magic eyeshadows, het professional eye pencil en de camouflage concealer nummer 2.

Collistar Nude + look magic eyeshadow 1 Pearl, 4 Bronze, Professional eye pencil 19 light & camouflage concealer 2

Last but not least, de lippen en nagels, voor zowel de lippen als nagels zijn er 4 mooie tinten waarvan één sprekende blikvanger. Zowel de Vibrazioni di colore lipstick als de Satin effect cashmere nail lacquers zijn verkrijgbaar in 3 mooie nudetinten en de trendkleur Marsala, een warme wijnrode tint. De lipsticks hebben een fijne niet uitdrogende textuur en een lichtzoete geur.


De nagellakjes hebben een hele mooie satijnmatte finish die is geïnspireerd op het luxe materiaal kasjmier wat een bijzonder mooie manicure oplevert. Als je liever een glanzende finish ziet dan zorgt de volume & gel effect top coat meteen voor een ultraglanzend en langhoudend resultaat. De fijne Collistar nagellak zit in een handig 6ml formaat flesje wat er meteen voor zorgt dat je je iets minder schuldig voelt als je er meer koopt.


Ik ben nu al verslaafd aan concealer en de lichte nagellak, wat een prachtige look weer van Collistar. Op de Collistar website vind je het complete productoverzicht en er staat een mooi filmpje op hoe je deze look het beste aanbrengt.

Binnenkort volgen de uitgebreide reviews, wat vind jij van deze look?



Follow on Bloglovin

1 opmerking:

  1. Wat een mooie collectie! Ik vind de lipstick erg mooi op het eerste zicht. Ik kocht vroeger veel Collistar make-up maar het is moeilijker te vinden in België nu, vind ik wel jammer.

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)