zondag 20 september 2015

Clarins Joli Rouge 2.0

Clarins Joli Rouge 2.0 

Voor echte Clarins fans is de Joli Rouge een bekend fenomeen, Clarins heeft deze lipstick opnieuw uitgevonden (vandaar dat ik de lipstick voor het gemak even de 2.0 versie heb genoemd) en brengt deze maand maar liefst 25 tinten uit.

Daarnaast worden deze tinten vergezeld van 4 nudekleurige Lipliner pencils die bij elke huidskleur en bij elke lipstick passen. De tinten lopen uiteen van 01 Nude fair voor de lichte huid tot 04 Nude Mocha voor de donkere huid.

Het lipliner pencil brengt gemakkelijk aan door de jojoba olie en blijft toch goed op zijn plek zitten. Deze lipliner is perfect om de contouren te tekenen of op de gehele mond als basis voor de lipstick.


De vernieuwde Joli Rouge bevat biologische zeekraal en mangoboter voor zachte en gehydrateerde lippen en de romige formule belooft lang te blijven zitten zonder te vervagen (tot 6 uur hydratatie en houdbaarheid) De lipstick geurt lekker naar sappig rood fruit.  

Jojoba olie word gewonnen uit de zaadjes van de jojobastruik die in woestijngebieden voorkomt en waar hij ook bekendstaat als het goud uit de woestijn. De olie uit de zaadjes is rijk aan vetzuren en word ook nog veel gebruikt in traditionele geneeskunde om wondjes te genezen en de huid te hydrateren zonder vettig aan te voelen.


Mango's zijn heerlijk om te eten maar nieuw voor mij is dat er in de pit een eetbare amandel zit die als je ze uitperst veranderen in een rijke plantaardige boter. Mangoboter beschermt tegen uitdrogen en laat de huid soepel en comfortabel aanvoelen. 

Biologische zeekraal groeit langs Europese stranden en doet het erg goed langs de ruige kustgebieden. Deze plant kan het watergehalte in haar cellen regelen en is daarom extreem weerbaar tegen schommelingen van de getijden. De plant bevat ook een flinke dosis vitaminen en mineralen en is naast voedingsmiddel ook zeer geschikt in cosmeticaproducten omdat ze ervoor zorgt dat ze het vocht in de huid vasthoud.


Het potlood komt de belofte meer dan na, het brengt enorm vlot en soepel aan waardoor je een mooi lijntje kan trekken, ik moest enorm lachen toen ik mezelf zo zag, tijdens de jaren 90 droeg ik de nu gevreesde combi van een nude lipliner met beige lipstick al was het contrast bij mij nooit zo groot, toen al was het meer zoals op de tweede foto, een mooie aangezette lijn met een wat vervaagd vleugje potlood op de hele mond.


Ik moet trouwens wel zeggen dat ik helemaal weg ben van deze kleur hij is voor mij precies goed om zo te dragen. Als het resultaat de mat is dan zorgt de instant light Lip balm perfector voor wat extra glans en verzorging want solo is het potlood wel vrij droog.  

         
Dan de combi Lipliner pencil en de vernieuwde Joli Rouge, op de foto links draag ik de Joli Rouge 742 Joli rouge (ja de naamgenoot van de lipstick) over het Lipliner pencil 03 Nude rose en rechts draag ik de Joli Rouge solo, door de nude ondergrond krijgt de rode tint wat meer diepte en solo is deze rode kleur erg glam.

Qua textuur is deze lipstick echt heerlijk, de geur is fruitig en opwekkend en de lipstick voelt heerlijk zacht en romig aan. Ook als de kleur na een paar uurtjes is verdwenen voelen mijn lippen nog zacht en soepel aan. De huls is een echte Clarins, uitgevoerd in glanzend goud en, niet onbelangrijk, de dop sluit met een stevige klik. Dit smaakt naar meer! Ik heb Tea Rose, Delicious pink en Rosy nude al op de verlanglijst gezet.


De Joli Rouge is voor een vriendelijke €24 verkrijgbaar (clarins combineert altijd een fijne prijs met hun vertrouwde kwaliteit, daar kunnen veel luxe merken nog wat van leren... de gemiddelde concurrent in de parfumerie zit soms wel10 euro boven die prijs..hoewel ik een luxepopje ben baal ik wel eens van die prijzen hoor...) en het lipliner pencil voor €16,50* (*adviesprijzen).   



Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)