dinsdag 4 augustus 2015

SPF50 please!

Dermalogica, Lancaster, Clarins & Babor SPF 50 suncare
Gewoonlijk smeer ik al braaf met een hoge factor om huidveroudering zoveel mogelijk tot een minimum te beperken maar nu ik in verwachting ben is het helemaal zaak om overmatige pigmentatie tegen te gaan. Onder invloed van de hormonen is de melanineproductie al extra actief dus het is zaak om te smeren met een product met hoge SPF om eventuele hyperpigmentatie (hallo zwangerschapsmasker) onder controle te houden.

Ook heb ik ineens sneller last van pukkeltjes dus luchtige texturen zijn heel erg belangrijk.  Er zijn gelukkig steeds meer producten met een hoge SPF verkrijgbaar, vandaag laat ik je twee fijne producten zien voor in de handtas en twee fijne producten voor in de standtas.



Ook op de fiets, op het terras of tijdens een middag shoppen vangt je gezicht de nodige UV straling op, bescherm ook dan je huid tegen de schadelijke invloed van de zon met bijvoorbeeld één van deze twee fijne producten.

De Solar Defense booster van Dermalogica is een compacte goed smeerbare fluide met kenmerkende kruidige Dermalogica geur. Toen ik de fluide uit de flacon zag komen vreesde ik even voor een vrij vol product maar hoewel de solar defense booster compact overkomt smeert hij lekker uit en laat hij geen vette laag achter op het gezicht.

Deze fluide beschermt de huid met een breedspectrum filter en groene thee en druivenpitextract zorgen ervoor dat de schadelijke vrije radicalen zoveel mogelijk geneutraliseerd worden. Je kan dit product solo gebruiken maar ook mengen met je gebruikelijke Dermalogica moisturizer. Ik gebruik het product solo want het zorgt al voor voldoende comfort op zichzelf.

Ook Clarins heeft een speciale SPF 50 in het assortiment, de UV-Plus anti pollution is een olievrije fluide die als het ware een doorzichtig schild op je huid legt dat je huid beschermt tegen UV straling, stadse vervuiling en vrije radicalen. Hiermee bescherm je de huid niet alleen tegen vroegtijdige veroudering maar ook pigmentatie roep je zo een halt toe. Het product mag zelfs over je make-up gebruikt worden (mocht je gaan lunchen op een zonnig terrasje) en laat geen witte waas achter. Even schudden voor gebruik en met kloppende bewegingen aanbrengen op de huid.


Ook in mijn strandtas zitten producten met hoge beschermingsfactoren, voor mijn lichaam gebruik ik de eerste weken altijd de Daylight defense protection sport SPF50 en hoewel deze ook heel erg fijn is voor het gezicht heb ik voor de aankomende zonvakantie nog twee andere product in de toilettas gestopt. Het grote verschil tussen een 'stad' SPF en een strand SPF is vaak de waterbestendigheid van de producten

Lancaster is al jaren een ware autoriteit op het gebied van zonverzorging maar als je moet uitkijken voor pigmentvlekken kan je het gewone assortiment beter vermijden en kiezen voor de speciale SUn Control producten. De 'gewone' SPF producten van Lancaster bevatten namelijk het TAC complex wat je huideigen melanine activeert en hoewel je wel wilt dat je melanine in actie komt om toch enigzins te bruinen is extra stimulatie voor een door pigment geplaagde huid geen goed idee.

Het Sun Control gamma is speciaal ontwikkeld voor een gevoelige huid (gaat roodheid, irritatie en uitdroging tegen) en beschermt op diverse fronten tegen huidveroudering en overmatige pigmentatie. De Radiant glow fluid is een luchtige fluide die ook geschikt is voor een vettere huid, hiermee doe ik mijn gevoelige huid dus op drie fronten een plezier.

De Babor Sun Stick is een product dat eigenlijk zowel onmisbaar is in de handtas én de strandtas (trouwens, ik bewaar de beschermingsproducten wel altijd in een koeltas om te voorkomen dat ze te snel achteruitgaan door de hitte). Ik gebruik altijd een beschermende stick voor de delen van het gezicht die extra zorg nodig hebben zoals de jukbeenderen, neusbrug, lippen en oren.

Deze geurloze stick laat een onzichtbaar laagje achter op de huid en heeft een langdurige hydraterende en verzorgende werking dankzij vitamine C en E. Ideaal voor de lippen dus, ik smeer dit product heel royaal op en rond de lippen omdat ik rond mijn lipcontour wat last heb van pigmentvlekjes.

Smeer jij ook met een hoge SPF? Ikzelf heb gemerkt dat je met een SPF 50 minstens even bruin wordt als met een lagere SPF alleen duurt het misschien iets langer maar het voordeel van een langzaam opgebouwd kleurtje is natuurlijk ook dat hij langer zichtbaar blijft. Ik smeer in ieder geval lekker door met SPF50.


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)