vrijdag 7 augustus 2015

My beautycase essentials

Bijschrift toevoegen

Ik geef het eerlijk toe, ik ben qua beautyproducten best en diva en van mooie proefjes en luxe miniaturen bij de parfumerie gaat mijn beautyhartje sneller kloppen. Regelmatig heb ik producten aangeschaft omdat ik het cadeau wat erbij kwam stiekem nog zoveel leuker was dan de producten zelf (ja het is enigzins problematisch ik weet het....)

Gelukkig zijn sommige mini's ook gewoon zo te koop (al dan niet in een leuke set) en soms laat ik me toch nog wel eens verleiden door een leuke promotie... De reis toilettas moet toch ook gevuld? Ik zorg er altijd voor dat ik een deel van deze mini's onderweg bij de hand heb.


De db naturals Monoï olie is voor mij persoonlijk een van dé beauty ontdekkingen van dit jaar. Deze veelzijdige olie voor gezicht en haar heeft een hydraterende en herstellende werking en de geur neemt je direct mee naar exotische oorden.... 

Jane Iredale Pommist spray is een hydraterende gezichtsspray met granaatappel extracten waarmee je je huid niet alleen verfrist maar ook direct een boost geeft. Een heerlijke opkikker tijdens een lange vlucht of autorit en tevnes een heel fijn product om je make-up te fixeren. 

De Shea butter van Institut de Karité kocht ik stiekem vooral vanwege de mooie kleurige verpakking maar de inhoud is ook zeer de moeite waard. Dit schattige kleine blikje bevat 20 gram maar er is ook een grote verpakking verkrijgbaar. Voor onderweg is deze mini heel erg gemakkelijk. Deze pure shea butter bevat vitamine A, D, E en F waarmee je de elasticiteit en het herstelproces van de huid een handje helpt. 

De Skin hydrating booster van Dermalogica is een uitgebalanceerde mix van hyaluronzuur, panthenol, glycolipides en algen die samen de vochtbalans herstellen en fijne droogtelijntjes verminderen. Deze ultralichte formule is perfect voor rond de ogen en op het gezicht en smelt zelfs op hele hete dagen niet van mijn gezicht. Ik breng dit product aan op mijn gezicht voor de aftersun. 

Trouwens, de Dermalogica concealing spot treatment hoort eigenlijk ook in dit rijtje thuis maar lag op de slaapkamer van stiefdochterlief, die heeft ook de effectieve werking van dit product ontdekt. De concealing spot treatment heeft een camouflerende, antibacteriële en herstellende werking waardoor pukkeltjes sneller geruisloos verdwijnen.  

Ik heb altijd wel een miniflacon met SPF in mijn tas zitten, deze vrolijke gele mini van Biotherm zat ook eens bij een promotiesetje en sindsdien spoel ik hem regelmatig om en vul hem opnieuw vanuit mijn grote flacon. Biotherm zonneproducten ruiken zo lekker naar citrusvruchten en UVA en UVB filters zorgen voor de nodige bescherming tegen de zon terwijl vitamine E en het voor Biotherm kenmerkende puur thermaal plankton extract zorgen dat je huid lekker soepel blijft. Leuk dat de verpakking en de formule de afgelopen 15 jaren (zolang smeer ik al Biotherm suncare) regelmatig aan een make-over is onderworpen terwijl de geur al jaren hetzelfde is gebleven. 


Over geur gesproken, ik heb altijd graag iets te kiezen maar vind het niet handig om met tig grote flessen parfum te slepen. Speciale tasverstuivers zijn daarvoor ideaal, even vullen met je favoriete geur e de grote fles kan thuisblijven terwijl je op reis toch van je favo geur kan genieten. De Travalo geursprays gebruik ik voor mijn signature scents en bij parfumerie Douglas scoorde ik onlangs die leuke roze tasverstuiver (heb m ook meteen maar in het zilverkleurig besteld) waarin een los glazen flesje met spray zit zodat je ook nog eens van parfum kan wisselen als de verstuiver leeg is. Nadeel van de Travalo is dat je ze niet kan reinigen wat inhoud dat je ze het beste steeds met hetzelfde parfum moet vullen.

Nu is dat voor bepaalde parfums geen punt (Guerlain Champs Élysees, Lalique Nilang en Jean Paul Gaultier Le Classique) maar voor die tijdelijke geurliefdes is het wel handiger als ik zo nu en dan eens kan wisselen. Waar ik trouwens helemaal blij van word zijn de luxe tasverstuivers die je wel eens bij een grote aankoop bij de parfumerie cadeau krijgt (De webshop van Douglas heeft daar zelfs een hele pagina aan gewijd, check de rubriek uw cadeaus op de pagina aanbiedingen) deze twee van Caron en Houbigant (Quelques fleurs royales) koester ik.


Op mijn nagels gaat het liefst een vrolijk zomers tintje, de handige kleine flesjes van Mavala zijn favoriet vanwege de mooie kleuren en fijne lak maar het feit dat er veeeeel kleine flesjes in een toilettas passen is natuurlijk ook erg belangrijk. Favorietjes zijn onder andere Blue sky, Hortensia,, Petunia, Sand dune,Sunset Orange en Blue Curaçao.


Invisibobble elastiekjes zijn een musthave als je broos of beschadigd haar hebt of je haar wilt beschermen tegen haarbreuk. Deze bijzondere 'elastiekjes' bestaan namelijk uit een spiraalvormig materiaal zonder metalen onderdelen die zorgen voor een knik in het haar. Ook laat het geen afdrukken achter in je haar of veroorzaakt het hoofdpijn. Keerzijde is wel dat je er misschien geen hoge supertstrakke jaren '80 staart mee kan maken (het gaat wel maar ik ben bang dat ik het spiraaltje alsnog lomp kapottrek) maar voor een snelle nonchalante staart is dit ideaal.

De invisibobble elastiekjes zijn per drie verkrijgbaar voor €4,95 bij filialen van parfumerie Douglas en via de webshop. Wees gewaarschuwd, het is nog lastig kiezen want er zijn heel veel leuke kleurtjes verkrijgbaar.


Default 10

Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)