zondag 7 juni 2015

Sensual summer night scents

Sensual summer night scents 
Lange warme zomeravonden vragen om een parfum met een sensueel kantje maar mogen ook niet te verstikkend zijn, mijn voorkeur gaat tijdens de warme maanden altijd uit naar parfums op basis van de verleidelijke witte bloeme neroli (sinaasappelbloesem) en jasmijn. Dit zijn drie parfums die ik momenteel vaak draag en die ik hopelijk ook vaak tijdens de zomer ga dragen (fingers crossed voor een mooie zonnige zomer!).


Een bijzonder fijne geur voor zwoele zomeravonden is Givenchy is de Ange ou Demon le Secret Elixir van couturehuis Givenchy.  Italiaanse citroen, groene thee en neroli vormen de frisse topnoten van de geur. Het hart bestaat uit niet zo onschuldige witte bloemen, de verleidelijke geurnoten van jasmijn, oranjebloesem en frangipani zorgen voor een vrouwelijke toets. De warme basis is als een zwoele zonsondergang, vanille, patchouli, sensuele ceder en muskus zorgen voor een warme en gracieuze finale.

De eerste keer dat ik kennismaakte met deze geur was niet memorabel (ik had dezelfde ervaring als bij Cacharel Noa, ik rook zo goed als niets....), ik had een sample gehad en had was na eenmaal sprayen achterin een lade terechtgekomen. Tot ik onlangs ging opruimen en het nogmaals probeerde, ditmaal pakte de geur wel goed op mijn huid, toen was het ook liefde op het tweede gezicht en volgde er al snel een tripje naar de parfumerie....

Jasmijn en neroli zijn twee echte verleidsters en spelen ook de hoofdrol in Thierry Mugler's Alien naast amber en kasjmierhout die zorgen voor een verwarrend lekkere geur. Alien is een parfum dat de draagster omringd met een vleugje verleiding en mystiek,  en van Alien mag je verwachten dat de geur je de hele nacht als een talisman zal vergezellen. De volgende ochtend is de geur nog lichtjes op mijn huid waarneembaar, I love it!

Alien laat zich niet makkelijk in een hokje stoppen, en dat zegt eigenlijk al genoeg over deze eigenzinnige geur, Alien is bloemig en sensueel en heeft toch een cleane en elegante vibe. Een vat vol tegenstrijdigheden dus, net als ik, daarom hou ik zo van deze geur. Voor overdag is deze te heavy als het kwik boven de 25 graden stijgt, dan kies ik voor de luchtigere Eau Extraordinaire van Mugler's Alien.


Toen Italiaans juwelenhuis Pomellato met niet één maar drie parfums op de markt kwam sprong ik een gat in de lucht, ik ben al jaren een bewonderaar van de glamourjuwelen van dit merk maar het saldo van mijn spaarboekje was nimmer toereikend voor één van hun kostbare schatten. Toen de parfums er eenmaal waren was dat probleem opgelost, ik heb nu drie Pomellato's in mijn bezit, Pomellato Nudo Amber, Rose en

Amber ontdekte ik al tijdens een stedentripje Venetië en is nog altijd mijn favoriet van de drie, Amber is een warme geur die mij in de verte doet denken aan jeugdliefde Gío van Armani. Amber is een compositie van sinaasappelbloesem, roos, jasmijn, amber, muskus en vanille (weer die sinaasappelbloesem (neroli) en jasmijn, ontdek jij al een patroon?).

Dit zijn enkele van mijn zomerfavorietjes, heb jij ook een favoriete geur voor mooie zomeravonden?


Follow on Bloglovin

2 opmerkingen:

  1. I bet these smell incredible! Thanks for sharing these :)

    xo Azu

    www.raven-locks.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn favoriete avond/zware parfums zijn BonBon van Viktor&Rolf, het eerste parfum van Jimmy Choo en Killer Queen van Katy Perry! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)