zaterdag 30 mei 2015

Jane Iredale Gold dust

Jane Iredale Gold dust 

Sommige dagen vragen gewoon om een beetje extra glans, de Shimmer powders van Jane Iredale zijn dan misschien net wat je nodig hebt. Deze minerale glanspoeders kunnen solo gebruikt worden als glinsterende highlighter, als topping over je oogmake-up of vermengd met je bodylotion. 


Los kan het poeder wat opstandig zijn, een ondergrondje in de vorm van een primer of moisturizer kan dus zeker geen kwaad om het glanzende poeder op de plekken te krijgen waar jij het hebben wilt (en dus niet all over the place). Iredale geeft ook een hele fijne tip om de shimmer powders nauwkeurig aan te brengen: Doe wat gold dust in het dekseltje van het potje (of, nog handiger, doe het in een schoon leeg potje Spray wat Jane Iredale hydration spray over het poeder, nu heeft het een wat compactere vorm en kan je het poeder preciezer aanbrengen.


Gewoonlijk zijn de 24 karat gold dust shimmer powders los te koop maar deze drie zaten in een speciale limited edition verpakking. De Gold, Silver en Bronze shimmer powder zijn veganistisch en bestaan uit minerale pigmenten. 
Met de verpakking heb ik een haat/liefde verhouding, al zijn losse poeders gewoonweg niet handig te verpakken vrees ik. Of misschien ben ikzelf gewoon te onhandig, bij mij word het hoe dan ook een knoeiboel op termijn, hoe netjes ik ook probeer te werken met de doosjes. 


De poeders zelf zijn prachtig, ze glinsteren je tegemoet en ik kan tig toepassingen bedenken voor deze poeders. Chanel had ooit een transparante gel met gouden deeltjes erin (de Sandales d'or voor de kenners) en een gouden glans op de wreef van je voet in een mooi sandaaltje is echt waanzinnig chic! Driemaal raden waarvoor ik de gouden (aan het eind van de zomer ga ik de gold mengen met de bronze als ik al mooi zongebruind ben) gold dust deze zomer heel vaak ga aanbrengen... 



Voor de liefhebber nog even de ingrediĆ«nten. Jane Iredale is voorzien van het Leaping Bunny kenmerk, dat wil zeggen dat hun make-up niet word getest op dieren. De Leaping bunny organisatie is een coalitie van 9 Amerikaanse dierenbeschermingen die de consument wilden informeren over dierproefvrije cosmetica aangezien dat soms nogal lastig is te bepalen. 

Soms word je als consument nogal misleid wat dierproeven betreft, als je het Leaping Bunny kenmerk aantreft op een verpakking wil dat zeggen dat het product tijdens alle fasen van het productieproces vrij is van dierproeven en ook de leveranciers van de ingrediĆ«nten worden hierop gecontroleerd. Heel fijn dat Jane Iredale een firma is die zich hier volop op toelegt. Dat smeert toch even iets prettiger vind je ook niet? 

Jane Iredale is verkrijgbaar bij Jane Iredale schoonheidsinstituten.  


Follow on Bloglovin

1 opmerking:

  1. Hoe mooi ze ook zijn, ik ben zo slecht met losse poeders, ik ben altijd angstig het te laten vallen en dat gebeurd ook vaak. En ik vind een vast producten fijner om mee te nemen, poeder gaat gewoon echt altijd lekken. Wat ik ook een voordeel vind van vast, is dat je het met je vingers heel gemakkelijk kunt aanbrengen en doseren.

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)