maandag 20 april 2015

Lolita Lempicka Sweet

Lolita Lempicka Sweet
Lolita neemt een hap uit de verboden appel, en geniet van het heerlijke fruit...Een nieuw parfum uit de fantasievolle Lolita Lempicka sprookjesbos.

Lolita leeft met volle teugen, volgt elk verlangen en is een echte flirt. Sweet had als uitgangspunt een lipgloss met de smaak van zoete kersen en chocolade en het doel was ook om een parfum te creëren die de verleidelijke smaak van een kers gedoopt in chocolade achterlaat op de lippen


De geur is zoete een compositie van kersen met een knapperig suikerlaagje (denk aan die prachtige dieprode geglaceerde appels), Iris, donkere chocolade, angelica, muskus en kasjmierhout.

Toen ik de geur voor het eerst rook was ik een beetje teleurgesteld, mijn eerste gedachte? Mwêh weer een zoet parfum zonder diepgang. Maar eerste indrukken kunnen wel eens misleidend zijn, als ik een nieuwe geur test moet ik die minstens een volle week elke dag dragen omdat er zoveel factoren zijn die een geur beïnvloeden, dat kan je humeur zijn, het weer of het is gewoon een kwestie van smaak.

Hoe vaker ik de geur droeg hoe meer ik Sweet ging waarderen, vooruit, Sweet is inderdaad een hele zoete snoepjesachtige geur en de compositie is niet de meest bijzondere ooit in de wereld van parfums maar de geur zit wel goed in elkaar en ontwikkeld zich toch wel op interessante wijze.

Mijn eerste indruk was Haribo kersensnoepjes, een zoet aroma van kersen wordt snel opgevolgd door de zoete geurnoten van chocolade maar daarna verdiept de geur zich al snel, de basis van muskus en kasjmierhout ondersteunt de zoete opening maar houdt deze ook in balans. De geur opent dus vrij zoet maar als de geur wat langer op de huid aanwezig is ruik ik vooral muskus met een zoete ondertoon. De houdbaarheid van de geur was ook een onverwacht pluspunt, veel nieuwe geurlanceringen vervliegen binnen enkele uren maar Sweet is (naast Lolita Lempicka Le Premier, Angel en La Vie est Belle) een van de weinige heel zoete gourmands die zeker een dag op de huid blijft hangen.


De flacon is een echte Lolita maar ditmaal is de flacon gehuld in een verleidelijk rood jasje en zie eens...iemand heeft al een hap uit de verboden vrucht genomen....Weerstaan is dan ook niet simpel....zeker als je fan bent van de sprookjesachtige flacons, het zijn net kunstwerkjes vind je ook niet? Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een mooi vintage vitrinekastje om ze in tentoon te stellen.

Lolita Lempicka Sweet is verkrijgbaar in een 30, 50 en 80ml eau de parfum. Nu hopen dat er ook snel een weelderige badlijn volgt, ik hoop op een fluweelzachte bodycream, sensuele shower oil of shower foam en een lekker haarparfum.


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)