vrijdag 9 januari 2015

You know I'm all about the brows

You know I'm all about the brows 
Als ik vanaf nu nog maar 3 make-up producten zou mogen gebruiken kies ik voor de Jane Iredale purepressed base, een blusher en een wenkbrauwproduct. Met die drie producten egaliseer je je teint en geef je kleur en vorm aan je gezicht.

Het wenkbrauwproduct is in opkomst in cosmeticaland en ik heb een paar van mijn favorieten voor je op een rijtje gezet, want net als met elk beautyproduct komt ook de wenkbrauwgel in vele varianten.

Smashbox Brow tech to go is een duoproduct dat een scherp precisiepotlood combineert met een transparante gel om de haartjes in het gareel te houden. Brunette is een mooie koelbruine tint en de vorm van het potlood zorgt voor een mooi gedefinieerde wenkbrauw. Heel erg fijn voor een mooi strak resultaat.

If I would be allowed to have just 3 make-up products for the rest of my life I would hold on to Jane Iredale's Purepressed base (are you getting tired of my obsession yet? It is a perfect all in one concealer/foundation), a peachy blush and a brow product for a flawless face with defined cheeks and brows. Brow products are gaining territory fast in the land of beauty products and these are my favorites.

Smashbo Brow tech to go is a two in one product which combines a razor sharp pencil for precision with a clear gel to keep those brows groomed. Very nice if you want a well shaped look. 


Om je natuurlijke wenkbrauw te accentueren en in vorm te houden zijn er ook fijne gekleurde fixerende wenkbrauwgels. MAC Brow set is al jaren een vaste aanwezige in mijn toilettas vanwege de mooie kleur (beguile) en matte finish met klein shimmertje.

De Eyebrow fixing gel van Pupa heeft een glanzende en glinsterende finish waar ik in het begin wel even van schrok (ja heus!). Deze combineer ik dan ook niet met een heftige oogmake-up met glanzende oogschaduws maar wel met een mooie naturel look, (denk bruine mascara, matte nude oogschaduw en een glinsterende oogschaduw in de binnenste ooghoek) voor een mooie opvallende wenkbrauw met ingebouwde lift en highlight.

Matter dan mat is de Gimme brow van Benefit, maar dit product heeft niet alleen het accentueren van je wenkbrauw tot doel, de Gimme brow maakt je wenkbrauwen ook zichtbaar voller door de aanwezige opvullende fibres. Een droom die uitkomt als je wel eens te fanatiek met de tweezerman langs je wenkbrauwen gaat (iets wat ik overigens in de jaren 90 wel heb afgeleerd, ik had toen twee dunne verbaasde streepjes boven mijn ogen...not a good look).

To accentuate the natural brow a coloured gel is a perfect option, MAC's Brow set has been my favorite for years now, the matte finish with a hint of shimmer is perfect for everyday use. 

Benefit Gimme brow has a matte formula but wait there is more! Fibres will create thicker looking brows for a defined and fierce look. A true blessing for those who love their Tweezerman... (I am quite careful since my eyebrows almost went extinct in the 90's...)

L-R Mac Beguile, Pupa eyebrow fixing gel 02, Beefit gimme Brow medium/deep & Smashbox Brow tech to go Brunette
Ieder product heeft zo dus zijn eigen pluspunten, ik heb ze allemaal in mijn toilettasje omdat, tja omdat ik een beetje obsessed ben door mijn wenkbrauwen... Als ik een nieuw product zie moet ik mezelf meestal echt beheersen om het te laten liggen, maar als ik er hiervan maar eentje zou mogen houden dan twijfel ik toch heel hard tussen de MAC (veelzijdig) en de Smashbox (beetje valsspelen omdat je én een potlood én een gel hebt). Vertel eens, zijn jouw wenkbrauwen ook een vast onderdeel van je make-up routine?

So each of these has differet benefits, I have them all because...eh well....I am obsessed with my eyebrows when it comes to make-up. I am always curious about the latest brow launches, so If I would have to pick a favorite from these 4 that would be a tough choice between the MAC (best allround brow product) and Smashbox (two in one) Tell me, are your brows a part of your daily make-up routine? 

Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)