vrijdag 23 januari 2015

Houbigant Quelques Fleurs Royale

Houbigant Quelques Fleurs Royale 
Een tijdje terug liet ik je kennismaken met de geschiedenis van het prestigieuze parfumhuis Houbigant. Na mijn kennismaking met de parfums was er één geur die echt enorm indruk op mij gemaakt had en dat was Quelques Fleurs Royale.

Quelques Fleurs Royale werd in 1998 geïntroduceerd en is geïnspireerd op de essence die begin 19e eeuw werd gemaakt voor prinses Adelaide d'Orleans. De essence werd gemoderniseerd wat resulteerde in een zachte bloemengeur waar ik geen genoeg van kan krijgen. 


Quelques Fleurs Royale is een elegante melange van grapefruit, zwarte bes, tuberoos, bijenwas, jasmijn, roos, vanille en sandelhout. Voor de geurnoten van tuberoos, jasmijn en bijenwas zijn kostbare absolues gebruikt om een luxueus parfum te creëren.

Quelques Fleurs Royale laat zich niet eenvoudig omschrijven, de geur heeft vele kanten, net als ik. De geur is zacht en vrouwelijk, maar heeft ook een verleidelijke en zelfs speelse kant. De geur is bloemig, maar ook zacht fruitig, elegant en sensueel, ingetogen maar ook uitgesproken. De geur is zonnig en zomers maar ook warm en luxueus.

Het uitgangspunt van de geurlijn is het extract, ofwel het pure parfum. Nu is een extract zeer kostbaar en daarom is er ook een eau de parfum verkrijgbaar in een 50 en 100ml. Daarnaast is er ook een geparfumeerde lotion voor het lichaam en een crème parfumée voor het lichaam verkrijgbaar.


Houbigant is verkrijgbaar bij exclusieve geselecteerde verkooppunten waaronder Parfumerie Martens Den Bosch, Annindriya perfume lounge Amsterdam, Parfumerie Schouten in Oestgeest, Robert in Enschede, Parfumerie Grachten in Stadskanaal, Parfumerie Céleste in Den Haag, Pafumerie Hollywood in Sluis, Parfumerie Berton in Menen en Parfumerie Reychler in Aalst.

Ik raad je zeker aan om eens kennis te gaan maken met de bijzondere parfums van Houbigant, een klasse apart binnen de moderne parfumerie en toch bereikbaar, de 50ml eau de parfum heeft een aanbevolen verkoopprijs van €80 wat heel erg vergelijkbaar is met veel geuren uit de parfumerie alleen tja, ik vind dat je bij Houbigant veel meer 'geur' krijgt. Mijn bescheiden mening maar ik ben dan ook groot fan en inmiddels toe aan mijn derde flacon, een zeldzaamheid voor mij. Quelques Fleurs Royale is naast Champs Élysees en Lalique de Lalique één van mijn vaste geuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)