woensdag 21 januari 2015

Gassan @ Masters of LXRY 2014

Gassan @ Masters of LXRY 2014
Tijdens mijn tijd als studente heb ik een tijdje bij een gerenommeerde juwelier in de Amsterdamse PC Hooftstraat gewerkt. Ik stond de clientèle van de juwelier bij om een keuze te maken uit al het moois van onder andere Cartier, Rolex, Chopard, Breitling en Patek Philippe.

Je zou kunnen stellen dat deze periode mijn smaak qua juwelen voorgoed heeft gevormd, ik spaar liever door voor een mooi tijdloos stuk dat ik aan de volgende generatie door kan geven dan dat ik bezwijk voor talloze glimmende bijoux (ook daarin ben ik erg kritisch). Natuurlijk heb ik ook een paar gekke grote plastic glimmers liggen voor gekke feestjes (mijn inner dive is een serieuze drag queen) maar mijn hart gaat sneller kloppen van mooie juwelen.


Zo staat niet een citytrip Parijs of Londen bovenaan mijn wishlist maar een bezoekje aan het vrij kleurloze Basel tussen 19 en 26 Maart want dan vind de prestigieuze Baselworld beurs plaats, een beurs waar juwelen en horlogehuizen wedijveren om de mooiste, meest indrukwekkende stand en natuurlijk juwelen en uurwerken. Nu weet ik niet of die trip dit jaar zal plaatsvinden maar afgelopen December kon ik mijn juwelen minnende hart ophalen in de RAI Amsterdam.

De stand van Gassan Diamonds bood geen plaats aan 1500 merken (zoveel kan je er op Baselworld terugvinden, weet niet of ik dat mentaal wel aankan...) maar op de prachtige stand van Gassan maar liefst 1000m² zag ik prachtige parels, bijzondere horloges, ingenieuze juwelen en prachtige edelstenen. Eigenlijk duizelde het mij al toen ik daar al het moois bekeken had (en nee dat lag niet aan de champagne die je kan proeven op de masters of LXRY) Hoogtepunten voor mij waren wederom de bijzondere uurwerken van CVSTOS, de parels van Schoeffel en de speelse juwelen van Choices by DL die heel wat keuzestress wegnemen en tegelijkertijd veroorzaken (ja heus!).

Hier in vogelvlucht een paar highlights van de Gassan stand. Ik ben helaas vergeten om een foto te maken van de duurste kerstbal in Nederland, een prachtige bol gevuld met maar liefst 10 Gassan 121 diamanten, ach volgt dit jaar weer een editie van de Masters of LXRY in de RAI, ben erg benieuwd hoe Gassan zichzelf dan weer zal overtreffen.


De juwelen van Gucci zijn elegant en hebben toch ook een stoere kant, dit zijn enkele stukken uit de Horsebit collctie, het meest herkenbare Gucci detail denk ik toch. Op mijn wishlist staan de Bamboo armbanden maar aangezien ik niet kan kiezen tussen witgoud, geelgoud of roségoud zullen ze daar nog wel even blijven staan, althans, tot ik genoeg heb gespaard om ze alledrie te kunnen shoppen ha!



Ik ben altijd al dol geweest op kleurstenen en deze kleurrijke creaties van Artur Scholl laten een flinke dosis vakmanschap en creativiteit zien. De kleurcombinaties zijn soms zelfs onverwacht maar zorgen voor een spannend en intrigerend resultaat.

Ik ben verliefd geworden op een paar oorhangers met blauwe topazen, diamanten en rose de France, een hele lichte amethyst. Ik draag qua ringen eigenlijk alleen mijn trouwring (alleen bij feestelijkheden gaat er meer om mijn vingers) en om mijn hals draag ik altijd hetzelfde hangertje (een kruisje ingezet met diamantjes en een Dodo by Pomellato teckeltje) dus ik ben nu helemaal van de oorbellen. Dit is een perfect uitgevoerde en speelse maar tijdloze combinatie.

Artur Scholl jewellery

Nog meer moois voor op de verlanglijst, al vrij jong ontstond mijn liefde voor parels (ik kocht mijn eerste parelcollier voor mijn 20e en draag ze erg graag, liefst met bikerboots en een stoer jasje voor een echte rock-chic look. Zwarte parels staan ook al een tijdje op de verlanglijst maar ik twijfel nog tussen een parelsnoer of een paar mooie oorstekers, bij het zien van de prachtige ring en hanger was ik even afgeleid maar ik heb inmiddels de oorstekers (het meest rechtste paar) definitief op de wishlist gezet.


Schoeffel is een waar icoon op het gebied van parels, dit is één van de weinige bedrijven uit de juwelenbranche die nog zelfstandig opereert en die inmiddels door de 4e generatie wordt gerund. Schoeffel heeft niet alleen prachtige parelsnoeren en klassieke juwelen, er is ook een hele gedurfde lijn waarbij parels zelfs met kleurstenen worden gecombineerd. Bijzonder mooi.


Deze snoeperig roze blikvanger van Longines zou ik ook wel graag om mijn pols willen hebben, gewoonlijk vind ik de horlges van Longines wat aan de klassieke kant maar door het frisse roze in combinatie met de stijlvolle vormgeving krijg je een heel erg sophisticated uurwerk zonder dat de snoepjesroze daar afbreuk aan doet, het vult het design juist aan.



Last maar zeker not least is de bijzondere juwelencollectie van Choices by DL. Uitgangspunt is dat je zelf je juwelen kan aanpassen naar je stemming of outfit, hoe briljant is dat? Je koopt bijvoorbeeld een ring en daarbij krijg je de keuze uit diverse kleurstenen. Dit noem ik een serieuze diepte investering, je koopt misschien één ring maar eigenlijk heb je er meerdere. Hetzelfde principe gaat op voor de armbanden en oorstekers.

Ik heb weer veel moois gezien op de stand van Gassan tijdens de Masters of LXRY 2014 en ik kijk nu al uit naar de editie van 2015.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)