donderdag 4 september 2014

Essie Neon collectie 2014

Essie Neon collectie 2014
Laat ik één ding vooropstellen, ik ben geen fan van de enorm felle neons die van je nagels af lijken te stralen, ik krijg hoofdpijn van zulke kleuren. Waar ik wel van hou zijn de lakken uit de neon collectie van Essie, dit zijn sprekende tinten zonder dat ze overdeven fel zijn. 

Om de kleuren nog beter tot hun recht te laten komen adviseert Essie om een witte lak als basis onder de neon tinten te gebruiken. Nadeel is natuurlijk dat je dan minstens 4 laagjes verder bent, bij het gebruik van een top en basecoat 6. 

Ik heb de lila Sittin' pretty ook zonder de witte basislaag getest en vond het resultaat minstens zo mooi, Sittin' pretty dekt zonder de witte onderlaag ook prima. Bij de blauwe I'm Addicted heb ik het niet zo uitgetest omdat blauwe lakken nogal de neiging hebben om mijn nagels te verkleuren. Voor de blauwe kleur is de witte onderlaag dus een uitkomst om verkleuren van de nagelplaat te voorkomen. 



Is de witte lak dan overbodig? Zeker niet, want ook solo is Essie Blanc een musthave voor in je verzameling nagellak, afgelopen zomer was witte nagellak een echte trend maar ik denk dat het een blijvertje is. Essie Blanc is mooi dekkend in 2 laagjes en vloeit mooi uit over de nagel waardoor het lakken simpel en vlot gaat. Op bovenstaande foto's zie je Essie blanc, ik heb de foto's pas laat op de dag genomen tegen zonsondergang dus de kleur lijkt wat warmer dan ze in werkelijkheid is, Blanc is echt puur wit.

Hieronder zie je de swatches van 2 laagjes Sittin'Pretty en 2 laagjes I'm Addicted over 2 laagjes Blanc. Nadeel van een kleur over wit lakken is altijd dat je toch wel ieniemienie kleine beetjes wit blijft zien en ik kan mij daaraan storen. Sittin' Pretty gebruik ik nu dus lekker zonder witte basis maar de aquablauwe I'm Addicted zal ik toch met een laagje wit eronder blijven gebruiken.

Essie I'm addicted over Essie Blanc swatch
Essie I'm addicted over Essie Blanc swatch
Essie Sittin'Pretty over Essie Blanc swatch
Essie Sittin'Pretty over Essie Blanc swatch
De Essie Neon collectie 2014 bestaat uit Sittin'Pretty, I'm Addicted en nog 4 mooie kleurtjes en is verkrijgbaar bij geselecteerde drogisterijen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)