dinsdag 22 april 2014

Ahava Active Moisture gel cream

Ahava Active Moisture gel cream 
De Ahava Active moisture gel cream is een extreem hydraterende verzorging met een comfortabel en fris aanvoelende gelcream textuur. Ik zou het bijna een sorbet willen noemen. Deze frisse textuur zit in een strak vormgegeven pot waarvan de kleur al een zeer juiste verwijzing is naar de frisheid van het product. De pot is gesealed, iets wat ik altijd een heel prettig idee vind.

Deze gel cream is geschikt voor alle vochtarme huidtypes en geeft de huid energie en zorgt voor frisse en vitale uitstraling. Eerst maar even een stukje theorie doen?


Osmoter verbetert huidbarrière en vochtgehalte van de huid, kiwi extract verstevigt en revitaliseert,
lijnzaad extract bevat veel omega vetzuren (goed voor de lipidenlaag = huidbarrière), maïs proteïne tenslotte reguleert het vochtgehalte en versterkt de huidbarrière.

Ook wordt er in deze gel cream gebruik gemaakt van Moisture suspension technology: dode zee-water wordt naar de huidlagen getransporteerd, de huid wordt  net als het strand continu overspoeld door golven mineraalrijk water voor een intensieve hydratatie. Door het aanvullen van de NMF (natural moisturizing factor) blijft de vochtbalans intact, glycerine, ureum, saccharide hydrolysade, magnesium aspartaat, glycine en alanine en ceatine.


Op de huid voelt deze gel cream heel erg zacht en fris aan, het klinkt misschien een beetje overdreven maar ik kan bijna voelen hoe mijn huid wordt overspoelt met vocht en verzorging. Mijn huid blijft de hele dag lekker zacht en soepel aanvoelen zonder te gaan glimmen. Deze verzorging is perfect voor de warmere maanden van het jaar of als je behoefte hebt aan een lichtere textuur die toch intensief hydrateerd.


Hoewel ik het gebruik van de Osmoter concentrate onder de intensive night treatment en comforting cream een echte bonus vond gebruik ik de gel cream liever solo. Als ik de gel cream in combinatie met de Osmoter concentrate gebruik voelt mijn huid een beetje trekkerig en ik zou bijna durven zeggen plakkerig aan, maar dat is misschien wel heel persoonsgebonden.

Ik heb overdag genoeg aan enkel de active moisture gel cream en gebruik de Osmoter nu s'avonds onder de comforting cream. Zonder de Osmoter concentrate brengt de gelcream veel soepeler aan. De active moisture gel cream is een heerlijk fris product voor de vochtarme huid.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)