vrijdag 28 maart 2014

Curls Curls Curls

Redken, Kérastase & Fuente 
Krullend haar is een prachtig sieraad maar de verzorging en styling kunnen nogal wat frustraties met zich meebrengen. Curly girls zullen zich hier volledig in herkennen, keer op keer koop je hoopvol een nieuw product in de hoop dat je nu toch echt hét haarwonder voor je krullen hebt gevonden. Soms is deze zoektocht een succes, soms een regelrechte ramp. Ik kan er ook over meepraten en krijg vaak de vraag waarom ik mijn haar glad föhn als ik van die mooie krullen heb. Het antwoord is vrij simpel, als ik het stevig in het gareel föhn heb ik tot 5 dagen totaal geen omkijken naar mijn haar. Als ik het laat krullen moet ik het dagelijks stylen of helemaal opnieuw wassen (niet mijn hobby, maar dat had je inmiddels misschien wel door).

Onlangs ben ik weer eens gaan experimenteren met een paar producten uit de kapsalon. Drie hele verschillende texturen met drie hele verschillende resultaten. Ik heb een fijne krul, te zware producten laten mijn haar er vettig uitzien en werken eerder averechts op mijn krullen. Mijn krullen hebben behoefte aan hele lichte texturen om vrolijk en veerkrachtig te worden. Tot nu toe heb ik het meeste succes met de Alterna Bamboo en Sebastian Potion 9 in combinatie met de molding mud. Tijd voor drie nieuwe kandidaten.


Kandidaat nummer 1 is Redken Curvaceous Full swirl cream serum, een bijzondere textuur waarbij een lichtgewicht serum wordt gecombineerd met een verzorgende crème. Deze textuur zit voor mijn haar echt op het randje, ik moet dit product spaarzaam aanbrengen voor het juiste resultaat. Als ik dit product gebruik kan ik 2 dagen voort met mijn krullen.

Kandidaat nummer 2 is Kérastase boucles d'art, een luchtige mousse die mij enorm heeft verrast. Ik had eigenlijk niet zulke bijzondere verwachtingen van dit product maar het is uiteindelijk mijn nieuwe favoriet geworden. Drie pompjes mousse is voldoende om mijn krullen te activeren en het resultaat is een bos krullen vol beweging en definitie. Omdat het product zo lichtgewicht is hoef ik pas na een dag of 4 mijn haar weer te wassen en hoef ik het alleen tussentijds een beetje aan te zetten aan de onderkant. Top!

Kandidaat nummer 3 is de Twisting curl van Fuente, hoewel ik verslaafd ben aan hun shampoo (ruikt goddelijk en wast zo lekker schoon) was dit product too much voor mijn type krul. De kleverige textuur die wel heel lekker naar aardbeiencupcakes ruikt is vrij stevig en zorgde op mijn fijne haar voor een vettig effect (ik had 1 pompje gebruikt). Wel waren mijn krullen mooi van vorm maar het was toch niet de look die ik zocht, ook moest ik het de volgende dag echt wassen. Ik denk dat dit product heel erg fijn is als je wat dikker en voller haar hebt met vrij opstandige krullen. De fibres in het product zorgen voor textuur en hold. Mijn krullen hebben eigenlijk niet zoveel overtuigingskracht nodig om netjes in model te zitten.

groen: Redken Full Swirl
schuimende mousse: Kérastase boucles d'art
parelmoerkleurige pasta: Fuente Twisting curl 
Deze producten zijn verkrijgbaar bij kapsalons, mijn advies? Vraag of je het product een keer mag uitproberen of laat je haar er door de kapper mee stylen om te zien wat het product voor jou haar kan doen. Niets vervelender en frustrerender dan een miskoop nietwaar? Ik ben in ieder geval erg blij met de ontdekking van de Kérastase Boucles d'art. De Full Swirl krijgt samen met de Twisting curl een tweede kans als tussentijds stylingproduct om af en toe de onderkant van mijn krullen te voorzien van stevigheid en verzorging. 

Verzorging voor krullen is enorm persoonlijk en de ene krul is de andere niet, maar ik hoop dat je nu toch een beetje een idee hebt wat deze producten voor jouw krullen kunnen betekenen. 


1 opmerking:

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)