woensdag 5 februari 2014

LOOkX fall/winter trendlook recap

LOOkX Fall/Winter trendlook 

Vandaag een terugblik op een van de mooiste herfst/winterlooks van het seizoen. Hoewel de lentelooks langzaam aan het beautytoneel veroveren is deze LOOkX collectie er eentje die je zeker niet over het hoofd mag zien.

LOOkX fall/winter trend eyeshadow
Om te beginnen de eyeshadow duo's uit de herfst/winter trendcollectie, deze koop je los voor € 7,75 en passen met z'n drietjes in de trendbox (de trendbox kost leeg €7,75). Ideaal systeem want zo kan je zelf je eigen palette samenstellen. De trendbox bevat een fijne spiegel en applicator. Er zijn 50 tinten oogschaduw verkrijgbaar en daarnaast komen er ook altijd nieuwe tinten uit voor de trendlooks.

De drie kleurtjes uit mijn collectie zijn Cookiemix, Dropshot en Spicy Choco. Ergens hoop ik dat deze kleurencombinaties in het vaste assortiment worden opgenomen want ze vormen de perfecte basis voor een 'oogschaduwgarderobe'. Met deze tinten kun je enorm veel kanten op. Neem bijvoorbeeld de dropshot, met de witte tint kan je eenvoudig een te donker uitgevallen make-up wat verhelderen en met de zwarte kleur kan je niet alleen een prachtige smokey eye maken maar ook een lichte kleur iets donkerder maken. De LOOkX eyeshadows blenden enorm goed dus dit is echt geen probleem met deze eyeshadows.

LOOkX Cookiemix 
LOOkX Dropshot 
LOOkX Spicy Choco
Hieronder zie je een 2 minuten ooglook met het duo Cookiemix. De zachte tint heb ik aangebracht van wimperrand tot wenkbrauw en de donkere tint als schaduw in de arcadeboog.


De LOOkX lipsticks blijven enorm goed zitten en voelen bij het aanbrengen heel erg romig aan, wel worden ze na een tijdje toch wat droog op mijn lippen (een van mijn grootste beautyfrustraties, er zijn maar weinig lipsticks die mijn lippen urenlang zacht en soepel houden) maar dat zal de prijs zijn die ik betaal voor de pigmentkracht. De lipstick blijft met gemak 3 uur zitten en dan nog voel ik de crèmige textuur op de lippen ondanks een kop thee, glas water en wat lekkers te snoepen.

Ik zorg er gewoon voor dat ik op tijd een vers laagje lipstick aanbreng, dan is er niets aan de hand. Little Desert is een mooie nude en Glace een diepe warme terracotta met gouden glintsterende deeltjes. Voor een LOOkX lipstick ben je €15,75 armer maar een mooi gepigmenteerde en zeer goed dekkende lipstick rijker.


L-R 201 Little Desert & 202 Glace in zonlicht en in gewoon daglicht.
De lipglossjes à €18,25 hebben een lichte, niet kleverige textuur en zijn semi-transparant. Ze geven een subtiel vleugje kleur af op de lippen en hebben een hoogglans finish. Ik zou niet kunnen zeggen welke van de twee trendkleuren mijn favoriet is...Ik heb een zwak voor zowel nude als koraal, stiekem was ik dan ook heel erg blij met deze tinten. Zelden vind ik een collectie die helemaal mijn smaak is, maar deze LOOkX collectie was een schot in de roos.



Een absolute topper uit deze look is het eye-brow pencil in kleur 20 brown. Nooit meer slijpen en toch altijd een strakke, mooi gedefinieerde wenkbrauw. Aan het ene uiteinde zit het potlood en aan het andere uiteinde een fijn borsteltje. Als ik maar tijd heb voor één make-up product dan kies ik altijd voor mijn wenkbrauwen.

Last van hele opstandige wenkbrauwen? Spray wat haarlak op de borstel voor je deze langs je wenkbrauw haalt om eigewijze haartjes te temmen. €17,65.


Dit was in een notendop de gehele LOOkX herfst/wintercollectie, alhoewel, niet helemaal. Er is namelijk nog een oogschaduw duo, namelijk het blauwe duo Heavenly. Met mijn blauwe ogen pak ik niet snel een blauwe tint, maar eigenlijk is dat jammer want daardoor komt het groen juist meer naar voren...toch nog even twijfelen dan maar... Deze look is verkrijgbaar bij LOOkX schoonheidsinstituten en in de online LOOkX Webshop.

1 opmerking:

  1. Jeujj, voor het eerst sinds tijden kan ik weer een reactie achterlaten. Hij deed het bij mij continu niet al keek ik nog altijd iedere dag op je blog. Mooie producten, vooral de oogschaduws zijn helemaal mijn ding.
    Liefs, xxx

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)