maandag 27 januari 2014

Disneyland Resort Paris Shopping

the candy shop

De grote valkuil als je met kinderen naar Disneyland Paris gaat is de aanwezigheid van talloze sfeervolle winkeltjes na elke attractie. Elk winkeltje verkoopt leuke items in het thema van de attractie wat het natuurlijk alleen nog maar aantrekkelijker maakt om alles te willen hebben (en kopen). Vaak zie ik gefrustreerde ouders met hun kroost door de winkels sjokken. Een kleine tip, maak afspraken met de kids voor je het park ingaat, geef ze een budget en laat ze zich daaraan houden. Op=op.

Nu was ik afgelopen Halloween met mijn zusje naar Disneyland en ook voor volwassenen zijn al die leuke winkeltjes heel erg tricky hoor. Je vind er werkelijk alles, van serviesgoed tot onderbroeken en nog veel meer Disney leuks. De op=op regel hanteer ik ook voor mezelf, ik neem een X bedrag mee en als dat op is dan word er niets meer gekocht, simpel en effectief. Nu stel ik van tevoren altijd al een globaal verlanglijstje op. Voor dit bezoek stond er onder andere een snowglobe, boekenleggers en een kussen voor in de auto op mijn verlanglijstje. Kijk je even mee naar al het moois en...naar hetgeen wat ik uiteindelijk gekocht heb?



Om te beginnen de winkels in Disneyland Park, zoals ik al zei zitten daar ook een paar hele leuke themashops bij, vooral in Adventureland (veel unieke Disney Star Wars items) en Frontierland (veel cowboyspul, heb daar ooit een hele gave leren riem met franjes gekocht).

Ons laatste bezoekje duurde krap 2 dagen waarvan één dag in het Disneyland park. De tweede dag gingen we nog even lekker shoppen in Disney Village maar let op, niet alle winkels zijn s'morgens vroeg al open.

Wij waren na de Disney Dreams eigenlijk meteen richting pendelbus gelopen (we logeerden in het Dream Castle hotel) maar het had beter geweest om nog even lekker in Disney Village rond te huppelen, we moesten namelijk 40 minuten wachten voor we een bus in konden...zo druk was het.












In Disney Village kun je ook naar hartelust shoppen, ik zou in staat zijn om naar Marne La Vallee te rijden om enkel een middagje in Disney Village rond te huppelen. Je vind daar hele leuke restaurants ( The Steakhouse en Anette's Diner zijn een echte aanrader) en voor de echte feestgangers is er ook een discotheek. 










Mijn favoriete winkel in Disney Village is toch wel The Gallery, een winkel vol Disney artwork en collectibles, hieronder een kleine greep uit het assortiment van deze heerlijke boutique. 






OOPS I did it again....
Tja...soms kan je het gewoon niet laten toch??? De buit van anderhalve dag in Disneyland resort Paris. Ik heb gekocht: een mooie figurine van Roger en Jessica Rabbit, een dubbelzijdig kussen met daarop de afbeelding van Knabbel en Babbel, een retro blik met snoepjes die ook meteen als muziekdoosje fungeert (hij speelt happy Birthday), Minnie Mouse oren, een kerst ornament en een gek Halloween haarspeldje. 

Husband schrok wel even van het prijskaartje van Jessica maar ach, wie kan haar wulpse vormen weerstaan? Uli was een beetje jaloers op Knabbel en Babbel geloof ik, toen ik er gezellig mee op de bank ging liggen zette hij de aanval in op de eekhoorns... 1-0 voor Uli. 

Mocht je trouwens ook zin hebben in al dat Disney leuks maar zit er even geen tripje aar Disneyland in? Check dan zeker de UK website van Disneystore, die verzenden ook voor een redelijke prijs naar Nederland en België en dan betaal je tenminste geen torenhoge invoerrechten die je bij de US bestellingen wel zou krijgen.



Tiny Jessica has new friends


Uli is jealous of my pillow 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)