zaterdag 2 november 2013

Thierry Mugler Alien Liqueur de Parfum

Alien Liqueur de Parfum 


















Alien van Thierry Mugler werd in 2005 gelanceerd en was een spraakmakende overdosering van twee krachtige noten. Hoofdrolspelers in de geur zijn sambac jasmijn, kasjmierhout en witte amber. Sinds enkele jaren lanceert Mugler jaarlijks een speciale variant van zijn signature scents die op een bijzondere manier bewerkt zijn zodat de geuren op een hele nieuwe manier beleefd kunnen worden. Vorig jaar was dat bijvoorbeeld een combinatie van leer en de Mugler parfums wat een heel stoer maar ook sexy tintje aan de geuren gaf. Dit jaar werden de Mugler parfums op gerookte eikenhouten vaten gerijpt, zo kreeg Angel een vleugje cognac, Alien een vleugje rum. A*Men is dit jaar helemaal op en top sexy door de rijping op de eikenhouten vaten waardoor er in de geur subtiele turfnoot waarneembaar is (Whiskykenners weten waarover ik het heb, maar mocht je niet into the Whisky zijn. Whisky waar tijdens de productie turf bij is gebruikt heeft een rokerig aroma) Hoe dat ruikt? Zoet maar toch heel mannelijk, ik krijg altijd slappe knietjes als ik A*Men ruik... maar nu terug naar Alien shall we ;)



Alien Liqueur de Parfum is net zo spannend als de klassieke Alien maar met een bijzondere twist. Voor deze Alien variant werd de geur 6 weken in gerookte eikenhouten vaten gerijpt. Het resultaat van dit proces dat is afgekeken van de traditionele vervaardiging van prestigieuze rumsoorten is een Alien die nog zwoeler en intenser is dan het origineel. Een vleugje meer hout en een vleugje amandel maken Alien Liqueur de Parfum zoeter en mystieker.


















Ik ervaar Alien Liqueur de Parfum als een iets zoetere versie van de geur, niet zo vol als de Alien Essence Absolu maar Alien liqueur de parfum zit qua intensiteit ergens tussen de classic Alien en die überzwoele Essence. Mijn liefde voor Alien is langzaam gegroeid, eerst begon ik met een aque chic variant, toen de eau de parfum en hoewel ik de essence voor mezelf net iets too much vind ben ik helemaal weg van de liqueur de parfum. Liqueur de parfum blijft ook heerlijk lang op de huid hangen, echt een geur waar je de hele dag van kan genieten, helaas een zeldzaamheid these days, maar het zoete bloemige aroma van Alien Liqueur de parfum blijft je urenlang achtervolgen.

De Flacon heeft de  vertrouwde Alien vorm maar is ditmaal in een glanzend gouden jasje gestoken. Ik ben nogal een zeur wat ondoorzichtige flacons betreft (vaak koop ik die geuren gewoon niet want ik wil gewoon graag zien hoeveel er nog in de fles zit) maar deze laat toch nog wat licht door in het felle zonlicht en is dan echt een plaatje.




















Om de creatie van de 'Liqueur de Parfum' geuren extra klasse te geven vroeg Mugler aan Thierry Herandez, hoofd barman van het überchique Plaza Athénée hotel te Parijs, om bij elke geur een passende cocktail te bedenken. Het resultaat? Een bijzonder verfijnde cocktail met de karakteristieke kenmerken van Alien. Ik moet de cocktail nog gaan proberen maar het klinkt al heerlijk. Hieronder vind je het recept, klik op de afbeelding voor een vergrote weergave. Ik heb helaas niet alles voor de cocktail in huis dus spray ik gewoon nog even wat van het heerlijke parfum op en geniet.


Thierry Mugler Alien liqueur de parfum review

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)