donderdag 28 november 2013

Caudalíe Eau de Beauté by L'Wren Scott

Caudalíe Eau de Beauté by L'Wren Scott


Wat gebeurt er als je twee totaal verschillende vrouwen met dezelfde passie ~voor hun werk~ bij elkaar zet? Een legendarisch schoonheidsproduct word voorzien van een tijdelijke nieuwe look om een de fans te voorzien van een collector's item. Mathilde Thomas, oprichtster van Caudalie benaderde L'Wren Scott voor het ontwerpen van deze speciale flacon. L'Wren's ontwerpen zijn altijd glamorous en enorm vrouwelijk, ik vraag mij altijd af of zij net als ik een zwak heeft voor Jessica Rabbit. 

Uitgangspunt voor het Eau de Beauté was het verjongingselixir van Koningin Isabella van Hongarije. In de 17e eeuw wist zij dankzij haar jeugdige uitstraling de 35 jaar jongere koning van Polen om haar vinger te winden. De receptuur voor dit elixir werd in een toverboek gevonden door Dokter Hertzog, een befaamd dermatoloog. Hij vertouwde het toe aan Mathilde Thomas die toen net druk was met het oprichten van Caudalíe. Samen hebben zij de originele formule bewerkt tot een moderne variant die direct resultaat geeft. Het elixir zit qua textuur en werking tussen een verzorgend serum en verkwikkende tonic in. Benzoë verzacht Mirre regenereert, Rozemarijn zuivert, Melisse kalmeert en pepermunt stimuleert. Daarnaast bevat het elixir roos die de huid doet stralen, oranjebloesem om te verzachten en druivenpulp om de huid te hydrateren. 

Eau de Beauté is een multifunctioneel product en kan op elk gewenst moment van de dag gebruikt worden om de teint te verhelderen, poriën te verkleinen, make-up te fixeren, en gelaatstrekken glad te strijken. De verkwikkende geur is perfect om jezelf even op te frissen, bijvoorbeeld tussen vergaderingen door of je huid te verfrissen tijdens of na een lange vlucht.

Mathilde Thomas & L'Wren Scott 

Het Eau de Beauté van Caudalíe is voor L'Wren Scott een onmisbaar beautyproduct, tijdens een snikhete zomer in Parijs werd de spray haar aangeraden door een apotheekster en sindsdien is het product niet meer uit haar handtas weg te denken. Deze getalenteerde sirene werkte tegelijkertijd aan de flacon en haar autumn/winter collectie en de overeenkomsten zijn duidelijk aanwezig. Haar inspiratiebron was kunstenaar Gustav Klimt en van mozaïeken creëerde zij een vrouwelijke vorm van wijnranken. Helemaal passend bij het merk Caudalíe. De Autumn/winter collectie is trouwens ook beeldschoon, vooral de avondjurken en gouden cape doen mijn modehartje sneller kloppen, maar als je graag een echte L'Wren Scott wil kan je beter voor de Eau de Beauté kiezen, de gouden cape is verkrijgbaar bij Net-a-Porter voor slechts €2150....slik...

L'Wren Scott fall/winter 2013/2014
L'Wren Scott fall/winter 2013/2014

Ik gebruik de spray nu al enige tijd en vooral de pepermunt valt qua geur enorm op, de zachte nevel verfrist de huid en spant aan. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik dit zeker deze tijd van het jaar niet altijd even fijn vind. Nu heb ik de aanspannende werking ook nog niet nodig maar mijn huid voelt momenteel alweer aardig trekkerig dus elk product dat dat gevoel ook maar enigzins imiteert irriteert mij een beetje (sommige oogproducten doen dat ook brrrr). Nu is dat misschien een hard oordeel maar dat wil niet zeggen dat ik niet helemaal weg ben van het product. Integendeel zelfs, tijdens de warme zomermaanden loop ik meestal met een verhit hoofd rond en vooral dan zal dit product een ware redder in de nood zijn. De spray gaat dus nog even terug de kast in om er volgend voorjaar weer uit te mogen komen. In combinatie mijn trekkerige droge huid is het momenteel geen match, maar we'll meet again, dat is zeker.

De flacon is een plaatje, ik vind het ontwerp van L'Wren echt beeldschoon. Wat ik wel heel erg spijtig vind is dat de L'Wren Scott flacon niet navulbaar is, dan had de flacon helemaal het ultieme hebbeding geweest. Ik vind het altijd enorm jammer om een mooie flacon weg te gooien als deze leeg is maar je kan ook niet alles bewaren... De L'Wren Stott uitvoering van de Eau de Beauté is tijdelijk verkrijgbaar in een 30ml (€12,00) en 100ml (€35,20) bij je Caudalie verkooppunt. Check de Caudalíe website voor alle verkooppunten.