woensdag 16 oktober 2013

Tip: The Graduates Eindhoven

Vers geknipt en geföhnd haar








Afgelopen vrijdag ben ik naar Eindhoven gereden voor een knipbeurt bij The Graduates, een nieuwe salon in het centrum van de stad waar alles om haar draait.The Gratuates zijn de meest veelbelovende afgestudeerden van de B Academy en hebben een frisse kijk op haar en een flinke dosis kennis en inzicht.

















Bij binnenkomst mag je plaatsnemen in een gezellige huiskamersfeer waar je samen met je haarstylist doorneemt wat je verwachtingen zijn en wat je graag wilt. Heel fijn is dat je in overleg bepaald wat er met je haar gebeurt, hier ga je dus niet de deur uit met een kapsel dat je op een plaatje zo mooi vond maar wat eigenlijk helemaal niet bij je past (vergeet ook niet dat er aan die plaatjes uit modebladen heel wat styling vooraf gaat en die foto niet genomen is na een stuk fietsen door weer en wind).

















Na het overleg kreeg mijn haar eerst een powerboost door middel van een heerlijk masker van Sebastian (bij The Graduates werken ze met Sassoon, Wella en Sebastian) dat onder de warmtekap 30 minuutjes mocht intrekken. Ik heb me niet verveeld want ik had een heerlijke megamok cappuccino en leesvoer bij de hand.

Mijn haarstyliste Floor had mijn haar zo geknipt dat het eigenlijk leek dat het langer was dan voor het knippen, huh? Ja echt ik begrijp je verwarring. Door een speciale techniek waarbij met laagjes word gewerkt creëer je lengte en beweging in het haar, I love it! De lokken aan de voorkant knipte ze pas toen het al geföhnd was om er zeker van te zijn dat er niet meer lengte af zou gaan dan ik zou willen (met mijn krullen is dat een goed idee) en dat het ook mooi zou vallen. Ik verliet de salon met heerlijk glanzend en blij haar, beetje jammer was dat het zo regende maar I came prepared, ik had een regenjas bij en ging als een soort Kenny uit South park met de capuchon dichtgesnoerd terug naar mijn auto. Omdat het onder een capuchon ging had haarstyliste Floor het ook nog even niet helemaal afgestyled maar mooi in een krul laten zitten. Niet charmant en niet bepaald fashionable, maar mijn haar heeft 5 dagen prachtig in model gezeten. Toen was het helaas weer tijd voor een wasbeurt.

Producten van Wella, Sebastian & Sassoon
















Wat ik vooral heel fijn vond is dat je tijdens de behandeling enorm veel kan leren van je haarstyliste, vol geduld werden al mijn vragen beantwoord en kreeg ik ook nog hele fijne tips mee voor het zelf stylen van mijn haar. Ik ben dik tevreden en ga zeker terug naar The Graduates en eerlijk is eerlijk, ik ben altijd best een beetje zenuwachtig als ik voor het eerst na een nieuwe salon ga. Ik heb echt serieuze horrorervaringen (krulhaar in piramidevorm geknipt, gevlekte highlights from hell en zo door...) die ik met je kan delen, maar door de aandacht en het overleg was ik snel over mijn zenuwen heen. Ik voelde me enorm op mijn gemak, alle medewerkers ware even lief en zorgzaam (vragen of het water een fijne temperatuur had, vragen of ik nog zo'n heerlijke cappuccino wou al zat ik na twee stuks echt vol...).
















The Graduates had al vestigingen in Amsterdam en Utrecht en zit nu dus ook in het Zuiden van het land (fijn!) Nieuwsgierig? Als je voor 30 November een knipbehandeling bij The Graduates in Eindhoven ondergaat dan kan je gebruikmaken van de speciale openingsactie: Kom met z'n tweeën en betaal slechts voor één! Als je liever solo gaat dan is dat ook geen punt, je krijgt dan 30% korting op je knipbeurt. Check de voorwaarden op de website van The Graduates. Voor wassen, knippen en föhnen betaal je bij The Graduates €35,00.

The Graduates Eindhoven
Grote Berg 20 Eindhoven
040-7001250