zaterdag 19 oktober 2013

Thierry Mugler Angel Eau de toillette

Thierry Mugler Angel eau de toilette 


















Angel is de geur die begin jaren '90 de parfumindustrie op zijn kop zette en nog is Thierry Mugler een echte pionier wat parfums betreft, zijn geuren zijn net als zijn ontwerpen, tijdloos en toch heel fashionable. Ik vind het altijd onwijs cool als ik in een fashion magazine of op een rode loper een vintage Mugler terugzie, de ontwerpen van Mugler zijn echt one of a kind en kenmerkend voor de Mugler vrouw, een welgevormd silhouet met een krachtige uitstraling, supervrouwelijk maar de touwtjes stevig in handen. Angel eau de toilette is een lichtere variant op de klassieke Angel. Onlangs heb ik Angel weer in mijn hart gesloten en de romance is op dit moment in volle hevigheid aan de gang. De eau de toilette is de afgelopen weken mijn signature scent geweest, heerlijk zoet maar nooit too much.


















Bergamot, roze peper, praline, rode bessen, patchouli, vanille, cederhout en muskus vormen samen de verukkelijke compositie die in een prachtige flacon schuilt. De vorm van de flacon doet denken aan een vallende ster of misschien wel een razende komeet. De beweging die je terugziet in de flacon is ook het principe van de geur. Eerst wordt je overspoeld door een frisse golf van bergamot en roze peperkorrels, daarna volgt een zoete golf van praline en fruit. De meest sensuele golf bestaat uit het kenmerkende Angel akkoord, dit akkoord vormt tevens de finale van de geur.


















Hoe verschillend zijn de eau de toilette en het eau de parfum? De eau de toilette opent echt een stuk frisser dan de eau de parfum waarbij de gourmand akkoorden al meteen hun verleidelijke charmes in de strijd werpen. De eau de toilette neigt qua geur een beetje naar Angel Innocent die in 1998 gelanceerd werd, ik denk dat de eau de toilette precies tussen Angel eau de parfum en Angel Innocent balanceert. Een verkwikkendere variant van de überglamorous Angel geur die het bij mij vooral goed doet op warme dagen en op dagen dat ik het allemaal een beetje luchtig wil houden maar toch zin heb in iets zoets.


















Mijn idee van de ultieme Angel belevenis? Angel eau de toilette voor overdag en het eau de parfum voor s'avonds. Al moet ik je bekennen dat als het echt koud wordt er niets boven een flinke wolk Angel gaat. Alsof je een warme hemelsblauwe mantel omslaat die je tegen de kou beschermt en je voorziet van een flinke dosis glamour, ook als je op kaplaarzen door het bos huppelt.


















Afgelopen zomer heb ik de eau de toilette veel gedragen en ik draag de geur nog met veel plezier, ik ben wel van de volle gourmand geuren dus ik vind het eau de parfum zalig, maar mocht je de classic Angel eau de parfum een beetje too much vinden (wat ik me ergens ook wel voor kan stellen, you either hate it or you love it) dan is de eau de toilette een perfecte oplossing, wel de zoete zwoele gourmandnoten maar niet té overweldigend. En trust me, als je de eau de toilette een tijdje gedragen hebt komt er echt een moment dat je aan het Eau de Parfum toe bent. To be continued....

Angel eau de toilette is verkrijgbaar in een 40 en 80ml flacon die ook navulbaar is. Een navulflacon bevat 80ml en de flacon kan volgens mij ook worden nagevuld in die prachtige Angel Source in de parfumerie.