woensdag 30 oktober 2013

Sunny Autumn showers

Caudalíe, L'Occitane & Rituals 


















Het is nu echt herfst maar het voelt ver weg toch nog een beetje zomers met dat fijne zonnetje. Hou dat zomerse gevoel in ieder geval in de badkamer vast met één van deze heerlijke doucheproducten. Het ligt een beetje aan mijn bui welk product ik pak, als ik echt wakker moet worden ga ik voor de Caudalíe maar voor het slapengaan vind ik een olie om mee te douchen echt heerlijk, dit zijn drie hele fijne doucheproducten voor de herfst en wintermaanden.


















L'Occitane Amande Huile de douche heeft een zachtzoete amandelgeur, als ik de tijd heb breng ik de olie aan op een droge huid waarna ik een beetje water pak (ik doe de kraan altijd uit als ik me aan het inzepen ben) dit verdeel over de olie en dit nog even lekker samen inmasseer over mijn huid. Tenslotte spoel ik alles lekker af en voelt mijn huid lekker zacht en gevoed. Als ik haast heb breng ik het product gewoon aan op de vochtige huid, masseer in en spoel alles weer af. Tip: breng de olie aan op je benen voor het scheren voor een nog gladder resultaat. Deze shower oil is verkrijgbaar in een 50ml travelsize, een 200ml formaat, een 500ml familieverpakking en een speciale navulverpakking die net als de grote flacon (minder verpakkingen = minder belasting voor het milieu) een verantwoorde keuze is wat het milieu betreft.















Rituals Fortune oil Sweet Orange & Cedar wood caring shower oil is een rijke olie met een hele warme geur. Net als de L'Occitane masseer ik de olie eerst in op een droge huid (vooral even goed rond de billen en bovenbenen want ook al zitten die in de wintermaanden stevig ingepakt, een massage om de doorbloeding te stimuleren en zo cellulite geen kans te geven is iets waar je volgend voorjaar plezier van zal hebben). Daarna meng ik de olie met wat water, doe nog een ronde zachtjes inmasseren en dan spoel ik alles af. Al komt het meestal neer op snel aanbrengen op de vochtige huid en afspoelen.

Caudalíe Zeste de Vigne heeft de meest verkwikkende geur van deze drie producten en de lichtste textuur. Deze douchegel ruikt subtiel naar citrusvruchten en is heel zacht voor de huid, het milde schuim reinigt goed en laat een zachte huid achter. Deze douchegel is het hele jaar door een feestje.