zaterdag 5 oktober 2013

Smooth operators: Redken Smooth lock

Redken Smooth lock haircare for smooth and silky hair


















Als je stijl haar hebt wil je krullen en omgekeerd, ik heb daar ook last van maar krullen omtoveren tot gladde glanzende lokken kan met dit vochtige weer best een uitdaging zijn.

De Smooth lock producten vervangen de producten van de oude Redken productlijn Smooth down. De Smooth lock producten zijn er speciaal voor droog en rebels haar en zorgt voor minder pluis en kroes bij regelmatig gebruik. Je haar stylen gaat een stuk makkelijker en sneller door deze producten en je haar is ook beschermt tegen vochtigheid dus zal langer in de gewenste stylingvorm blijven zitten.

Het heat fuse complex en interlock protein network (IPN) zorgen ervoor dat je haar minder zal kroezen en pluizen. Thermo actieve polymeren leggen een beschermende laag om het haar die ervoor zorgt dat vocht van buitenaf niet de controle over je gestylde haar overneemt. Amandelolie beschermt en voedt en IPN vergemakkelijkt het stylen.

Redken Smooth lock conditioner & stay sleek



















Een fijn duo om de strijd tegen pluis mee aan te gaan zijn de Smooth lock conditioner en stay sleek stylingcream.

Pluizend haar kan het gevolg zijn van slijtage door styling maar ook door warmte en vochtigheid. Zo na de zomer kan je haar nogal opstandig zijn en de smooth lock conditioner maakt het haar lekker zacht en goed doorkambaar.

De Smooth lock stay sleek leave in stylingcream is een rijke crème die ik over mijn handdoekdroge haar verdeel waarna ik het met een stylingtool glad en golvend maak. Als mijn haar word blootgesteld aan een hoge luchtvochtigheid springen mijn krullen spontaan weer tevoorschijn, SUPRISE! uhm...nee niet echt een leuke verrassing. Na het gebruik van dit product merk ik echt dat mijn haar veel langer dan anders mooi in model blijft. De cremige formule temt het haar en sluit de schubben voor een glad en glanzend oppervlak. Deze werking word geactiveert door warmte dus gebruik van een warm stylingtool is wel een must.

Remington Keratin therapy pro volume brush 


Mijn favoriet is de Remington Keratin therapy pro volume stylingborstel, een ronde borstel met een keramische coating die keratine afgeeft tijdens het stylen voor een superglad resultaat. Ook mijn moeder en zusje zijn heel erg enthousiast over deze borstel en zuslief was ook erg verbaasd over de werking van de Smooth lock producten (zij heeft nog meer krul dan ik).

Als je dus graag je haar in gladde golvende glamourlokken wil zien of af en toe eens helemaal glad dan zijn deze producten een uitkomst, niets zo irritant als een dag na al je intensieve arbeid weer overal pluis zien. Uiteraard moet ik opletten, onder de douche draag ik een megasexy douchemuts (kuch kuch) en als ik met de honden ga wandelen als het zo vochtig is draag ik een hoed om mijn haar tegen de luchtvochtigheid te beschermen. Maar vorige week heb ik 5 dagen van mijn coupe kunnen genieten, toen was het aan een wasbeurt toe. Met de Reken Wind blown spray 05 gaf ik het op dag 5 nog een flinke volumeboost.

Naast deze conditioner en leave in stylingcream zijn er ook een Smooth lock shampoo, masker en protective smoother verkrijgbaar, een spray die het haar beschermt tegen stylinginstrumenten die gebruikmaken van warmte om het haar te stylen. Daarnaast beschermt de spray tegen luchtvochtigheid en vermindert tot 48 uur het pluizen en kroezen van het haar.

Zusjes met krullen 

Smooth Redken Smooth lock lock