dinsdag 8 oktober 2013

Enjoy the little things and live HAPP_ILLY

What makes you live happ-ILLY?


















Illy is onlangs een nieuw project opgestart, Illy Coffee surfing, een fotograaf reist de hele wereld rond en gaat bij mensen langs om hun verhaal aan te horen en zet ze dan meteen op de foto. Centraal in de verhalen staat wat deze mensen gelukkig maakt, op de Illy coffee surfing website zijn alle verhalen en foto's terug te vinden.

My Illy message to you 

























Op de website vind je ook het tourschema en kan je je inschrijven om ook jouw verhaal te doen aan fotograaf Gabriele Galimberti. Illy zoekt gastvrije happy people die een bijzonder verhaal over geluk met de wereld willen delen, op het tourschema kan je zien of hij nog in jouw stad langskomt.

koffie en een lekker boek














Helaas komt hij hier niet in de buurt (Keulen en Amsterdam zijn de dichtstbijzijnde stops, zag het al helemaal voor me met mijn honden onder een snuggie maar met stiletto's op mijn pimpelpaarse muppetbank) maar toch wil ik wel mijn Happiness met je delen.

Wat maakt mij happy? Nou dat is eigenlijk heel simpel, ik hou van mooie dure luxe dingen maar wat voor mij echt belangrijk is zijn die kleine onbetaalbare geluksmomentjes. De geur die vrijkomt als ik s'morgens vroeg mijn eerste kopje koffie zet, dat veelbelovende aroma dat dan vrijkomt. Vol beloftes van een mooie nieuwe dag, en dan dat eerste slokje, bij mijn eerste slok (lekkere) koffie sluiten mijn ogen zich altijd, serieus genieten is dat.

Uiteraard word ik ook wel eens overspoeld door een golf van hebberigheid maar kunnen genieten van kleine simpele dingen is toch wel de kunst van het leven denk ik zo, en als je er zo over nadenkt dan zijn er wel heel veel dingen waar je happy van kunt worden toch? Hoe simpel of afgezaagd ze misschien ook zijn.

Bij mijn warme bakker staan regelmatig 'samples' serieus
moeilijk te weerstaan deze mini taartpuntjes

Mijn bureau is een miniversie van Disneyland...


nou vooruit, dit zijn heel veel 'kleine dingen' op één bord

Grappige kleine cadeautjes

Kleine flesjes met heel veel smaak om je water op te pimpen



































































Childhood memories & droge humor 










Nog meer van die mooie momentjes: een mooie wandeling met de hondjes, de zon die door de bomen een prachtig lichtspel creëert, frisgewassen beddengoed, all things Disney, een kus van mijn husband, een leuke ansichtkaart of een klein lekker chocolaatje. Allemaal kleine dingetjes die als je ze samen optelt een spoor van gelukzalige mometjes oplevert. Dat spoor geeft houvast als je net even geen lekkere dag hebt, ik hoef maar naar zo'n foto te kijken en ik moet glimlachen. Count your blessings en kijk vooral naar wat je wél hebt in plaats van alles wat je niet hebt en Live Happ-ILLY. Vertel eens, wat zijn jouw geluksmomentjes?