donderdag 25 juli 2013

DVD tips

Wreck it Ralph, Oz The Great and Powerful & Once upon a time


















De zomerse temperaturen zijn heerlijk maar ik hou het niet de hele dag buiten uit, tijdens de warmste uren ga ik lekker gestrekt een boek lezen of even tv kijken. Aangezien er in televisieland niet veel spannends op de buis is tijdens de zomermaanden is dat dé tijd voor een paar leuke films en series op DVD. Dit zijn enkele van mijn favorieten van de afgelopen maanden.

Oz The Great and Powerful is sinds vorige week uit op DVD en Blu Ray. In April heb ik de film in 3D in de bioscoop gezien en eerlijk is eerlijk, dat was wel enorm spectaculair. Een 3D tv heb ik niet dus ik heb de film nog eens op 'gewone' DVD gezien en dan nog is de film enorm indrukwekkend. Ik ging helemaal op in de bijzondere wereld van Oz en hoewel ik niks met James Franco (Oz) en Michelle Williams (Glinda) heb vond ik dat ze hun rol perfect hebben neergezet. Ik vond vooral de kostuums en make-up in de film een feestje om te zien. Wil je deze film ook op DVD? Doe dan mee aan de winactie en maak kans op een DVD én leuke OPI miniset van Oz The Great and Powerful.

Wreck it Ralph 


















Wreck it Ralph is een hele lieve animatiefilm met de nodige actie en humor. Het verhaal deed me wel een beetje denken aan de relatie tussen Sulley en Boo in Monsters & Co maar dan is de setting helemaal anders. Wreck it Ralph speelt zich af in een Arcade en laat zien wat er gebeurt na sluitingstijd, dan komt de speelhal namelijk pas echt tot leven. Door een klein incidentje staat de speelhal ineens op zijn kop en moeten de helden er alles aan doen om de Arcade te redden. De film speelt zich af in suikerzoete decors en ik werd er helemaal vrolijk van, al kreeg ik wel enorm veel trek in snoep....

Once upon a time 


















Once Upon a Time is een briljante serie, ik heb de serie eigenlijk recent pas ontdekt en dat is wel jammer want deze serie is een must see voor liefhebbers van sprookjes en Disney. Once Upon a time draait om het slaperige stadje Storybrooke en dat is letterlijk én figuurlijk want de tijd staat er al jaren stil door een vloek. Door de komst van Emma veranderen er ineens dingen in het saaie stadje en langzaamaan gaat Emma geloven in de vloek. Volgens een sprookjesboek is zij degene die de vloek kan verbreken, maar gelooft Emma wel genoeg in zichzelf?

Wat deze serie zo briljant maakt is de frisse blik waarmee de personages worden neergezet, ze zijn duidelijk herkenbaar uit de Disney animatiefilms en in Once Upon a Time zijn het geen losse verhalen maar lopen de sprookjes dwars door elkaar heen en zijn de sprookjesfiguren allemaal met elkaar verbonden. Husband was fan van Roodkapje en ik heb een zwak voor de Jager en Pinokkio. Ik moest wel even inkomen maar toen ik eenmaal goed in het verhaal zat werd ik er helemaal door meegesleept. Seizoen 1 telt 22 afleveringen, perfect voor onderweg in de auto op weg naar de vakantiebestemming dacht ik zo.