woensdag 17 juli 2013

CND Vinylux voor een super lang houdbare manicure (of pedicure)

CND Vinylux Weekly polish & weekly top coat 


















De nieuwste innovatie van het salonmerk CND is het Vinylux systeem, een speciale weekly polish met ingebouwde basecoat die in combinatie met de weekly top coat 7 dagen op de nagels blijft zitten. Je brengt de weekly polish aan op schone nagels (ik was mijn handen altijd met dreft dan zijn je nagels goed vetvrij en hecht de lak beter) en je brengt daarna een laagje weekly top coat aan. Geen UV lamp, niet heel lang drogen, gewoon natuurlijk UV licht doet het werk.


















Een behoorlijke belofte, komt CND die ook na? Ik heb Vinylux de afgelopen weken getest (tja als het een week blijft zitten duurt het testen wat langer ;) en ben enorm positief. Alleen om de hoogglans finish is dit product de moeite waard, maar daarnaast is de houdbaarheid van je manicure of pedicure ook nog eens zeer lang. Als eerste heb ik de weekly top coat getest in combinatie met de weekly polish in het pastelroze Cake pop.

Cake pop is een hele koele pastelroze tint die een beetje neigt naar lila, heel erg mooi. De lak bleef 6 dagen heel goed zitten, er was wel wat slijtage zichtbaar (als ik slijtage zie beginnen mijn vingers eigenlijk te jeuken om opnieuw te lakken maar ik liet het netjes zitten) Op dag 7 vond ik de slijtage too much worden en ging alles eraf. Het waren vooral barstjes in de lak die onstaan omdat mijn nagels erg flexibel zijn en ik veel met mijn handen in het sop zit. Dat vind geen enkele lak leuk. Op onderstaande foto's zie je Cake pop met de weekly top coat. De eerste twee foto's zijn genomen in direct zonlicht en de derde is in de schaduw genomen.

CND Vinylux Cake pop

CND Vinylux Cake pop

CND Vinylux Cake pop indoor swatch























































Ik heb daarna de Vinylux weekly top coat nog over diverse andere merken nagellak gebruikt. Ik merkte wel dat crèmelakken de beste basis zijn, met een Anny crèmelak had ik ook 6 dagen plezier van mijn manicure en nu draag ik de Vinylux top coat over een Essie. Een roze shimmer van OPI vertoonde al na 3 dagen serieuze slijtage aan de toppen van mijn nagels.

CND Vinylux weekly top coat over OPI I'm all ears

CND Vinylux weekly top coat over Anny 

CND Vinylux weekly top coat over Anny polish after 6 days























































Eindoordeel: Ook op andere merken presteert de Weekly top coat enorm goed, dus je hoeft niet al je andere lakken achterin de kast weg te bergen. De topcoat is een musthave voor een langhoudende hoogglans manicure. Uiteraard werkt het systeem optimaal met de bijpassende weekly polishes van CND, ik denk dat als je zuiniger bent op je handen dan ik dat je nog langer van je Vinylux manicure kan genieten. Op de website van Creative Nail Design vind je een demonstratie video en een FAQ over Vinylux. Groot voordeel is dat je de Vinylux met een gewone nagellakremover kan verwijderen, je nagels hoeven niet eindeloos te weken in speciale removers.

De Vinylux producten zijn natuurlijk ook geschikt voor op de teentjes, helemaal omdat je teennagels minder last hebben van beschadigingen dan je vingernagels. Cake pop zit nu al 10 dagen op mijn teentjes en glanst nog enorm!

Vinylux is verkrijgbaar in maar liefst 63 kleuren, (whaaa keuzestress!) op mijn verlanglijstje staan onder andere Svelte suede, Steel gaze, Midnight swim, Dark dahlia en Limeade. Deze lakken en de topcoat zijn verkrijgbaar bij CND Salons en via Oro Nails voor €14,94 per flesje van 15ml. Welke kleur spreekt jou het meest aan?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)