donderdag 27 juni 2013

Summer haircare by Kérastase, Redken & L'Oréal professionnel

Summer haircare 


















In de zomermaanden kan de zon je haar flink beschadigen (jaja ik hoor je denken zoveel zon hebben we niet gezien) maar UV stralen hebben een negatieve invloed op natuurlijke en gekleurde haren. UV stralen zorgen voor ontkleuring, vochtverlies en beschadiging met droog en dor haar tot gevolg. Door de combinatie van zee/chloor/zon verbleekt het haar wat misschien zorgt voor mooie zomerse natuurlijke highlights, maar net als de highlights van de kapper brengen die highlights wel de nodige beschadiging met zich mee. Verzorg je lokken dus goed tijdens de zomermaanden. 

Vorig jaar heb ik de Color extend sun Waterwear van Redken en de Huile Céleste van Kérastase ontdekt. De Waterwear heeft een vloeibare gelcrème-achtige textuur en zorgt ervoor dat je haar beschermd is tegen UV straling. Perfect voor tijdens het zonnen, van deze waterproof emulsie krijg ik een serieus weelderige bos krullen. Ik gebruik dit product ook stiekem als ik niet ga zonnen want mijn haar gaat er zo lekker van zitten en de geur van de Redken color extend sun is zoooo lekker zonnig en zomers! (Redken color extend sun Waterwear €29,15) Ik verdeel het na het wassen op handdoekdroog haar en laat het dan op natuurlijke wijze drogen. 

De Huile Céleste van Kérastase is een olie met prachtige shimmers in een handige spray. Deze olie is heerlijk voor in de puntjes van mijn haar en om de kroezende plukjes bij mijn voorhoofd in bedwang te houden. En serieus, who am I kidding, van deze olie met glamorous gouddeeltjes voel je je toch meteen een diva? (Kérastase Huile Céleste €22,40)

L'Oréal Professionnel Solar sublime rinse out replenishing fibre-protective cream is een nieuw product binnen het L'Oreal Professionnel Solar sublime gamma. Tijdens de zomer wissel ik altijd de Redken color extend sun shampoo af met de Solar Sublime shampoo. De Solar Sublime shampoo ruikt heerlijk fruitig naar perzik, nectarine en abrikoos. Nu is er dus ook een verzorgend product voor na het wassen met die heerlijke geur dat het haar lekker soepel en glanzend (en makkelijk doorkambaar!) maakt. Verdeel het product op gewassen handdoekdroog haar en spoel zorgvuldig uit. Je haar is gevoed en een onzichtbaar laagje beschermt je haar tegen de UV straling die het moet verduren tijdens de dag. (L'Oréal Professionnel Solar sublime rinse out replenishing fibre-protective cream €15,90)

Nu is het gewoonlijk al lastig om mijn krullen een beetje goed voor de dag te laten komen, van al dat zoute zeewater (waar zelfs je nagellak dof van wordt, serieus dat wil wat zeggen) en chloor wordt het helemaal niet blij. De Waterwear en Huile Céleste hebben mijn haar echt de zomer door geholpen en dit jaar gaat de Solar Sublime rinse out cream ook hup mee in de beautycase.

Redken Waterwear, Kérastase Huile Céleste, Solar Sublime rinse
out cream 















Last summer in Italy