dinsdag 25 juni 2013

Dr Dennis Gross Beauty to Glow selftanning set

Dr Dennis Gross Beauty to glow 


















Tot voor kort bleef ik ver uit de buurt van seltanners wegens vlekgevaar en herinneringen aan vriendinnen met oranje uitgeslagen benen (not to mention de oranje vlekken op hun witte sokken). Maar na de fijne selftanners van Clarins (met de eau lactée auto bronzante kan écht niets mis gaan) en de subtiele Saint Tropez durf ik toch te experimenteren.


















Leuk om eens te proberen is de Beauty to glow kit van Dr Dennis Gross, een setje met 2 zelfbruinende doekjes voor het gezicht en 2 voor het lichaam. De Glow pads zijn per stuk verpakte doekjes gedrenkt in selftanner, je brengt het product in draaiende bewegingen aan op het lichaam of gezicht voor een zongebruinde teint. Ik heb het limited edition sample pack geprobeerd, gewoonlijk zijn de glow pads voor het gezicht verpakt per 20 (€29,95) of 10 stuks (€19,95) stuks. De glow pads voor het lichaam zijn wel al in de VS verkrijgbaar en binnenkort zullen ze ook hier verkrijgbaar zijn, nog even geduld dus.  

Dr Dennis Gross Alpha Beta Glow Pad for face


















De doekjes bevatten Alpha en Beta hydroxyzuren die door hun exfoliërende werking je huid meteen gladder maken en eventuele meeëters elimineren en pigmentvlekjes verhelderen. Voor een nog intensere kleur kan je de doekjes enkele dagen achter elkaar gebruiken, bij mij is dat niet nodig, ik ben echt serieus prachtig bruin en dat van één doekje.

Dr Dennis Gross Alpha Beta Glow Pad for body

Dr Dennis Gross Alpha Beta Glow Pad for body


































De doekjes zijn in de eerste istantie even wennen, vooral de glow pad voor het lichaam is vrij groot (twee kleinere maatjes in één verpakking had misschien makkelijker geweest) en je moet echt goed opletten dat je echt overal komt met het product. De geur van zelfbruiner is duidelijk aanwezig, maar er is niet geprobeerd om dit te camoufleren met sterke parfums wat ik alleen maar kan waarderen. Ik stoor me namelijk niet zo aan die geur, het doet mij altijd denken aan de geur van je huid na een zonnebankje. De lotion die op de bruiningsdoekjes zit is niet plakkerig of kleverig en verdeelt zich vrij goed over de huid. 

Het resultaat? Ik ben voorzichtig geweest met aanbrengen maar merk toch dat je echt goed op moet letten dat je echt geen enkel plekje mist want bij mij werkt het product heel goed, ik wordt na één enkele applicatie al vrij donker en dan kan je heel goed zien waar het doekje niet geweest is. De warmtebultjes op mijn bovenarmen lijken ook gladder en minder zichtbaar, nog een pluspunt van dit bijzondere product. 

Mijn tip: probeer dit product eerst uit als je niet meteen in bikini/blote jurk hoeft, want dan kan je er vast een beetje mee oefenen voor een perfect resultaat. Ik heb het product zondag aangebracht om eens te proberen dus kan de plekjes die ik gemist heb nog camoufleren onder een laag kleding. Na gebruik moet je meteen je handen wassen, ik heb wel daarna nog even zachtjes met het doekje over mijn handen gedept omdat je anders bruine armen en witte polsen hebt.

Mijn gezicht is wel vlekkeloos bruin en elke keer als ik in de spiegel kijk verbaas ik me over mijn prachtige bruine kleur. Denk dat ik bij mijn lijf een beetje in paniek raakte en téveel nadacht of ik elk plekje wel gehad had, wat juist resulteerde in missed spots.

Selftan Oops 1

Selftan Oops 2 ps but the colour is a perfect bronze!


































Dat is dus wel jammer aan de doekjes, als je ze eenmaal gebruikt heb kan je nadien niet nog even een gemist plekje bijwerken, met selftanner uit een pot of tube is dit vrij snel gedaan maar ik vind het zonde om voor een klein plekje een nieuw doekje uit de verpakking te halen. Ik ga wel wat rommelen met selftan van een ander merk, maar een miniflesje voor 'oopsies' zou handig zijn. 

Het grootste nadeel is eigenlijk wat ik bij elke andere selftanner ervaar, voor een echt mooi resultaat moet je overal smeren en dat is in je eentje niet te doen, want benen en billen wil nog wel lukken maar die rug blijft latig. En ik wil gewoon tan all over, ik kan niet tegen tanlines. Zorg dus dat je hulp hebt voor een vlekkeloos bruin tintje want de kleur van de Dr Dennis glow pads is heel erg natuurlijk en zeker niet oranje. Ik was very impressed door de warme diepbruine kleur. Deze doekjes zijn echt perfect als je op vakantie gaat en niet als melkfles aan het strand/zwembad wil liggen (je pikt de new arrivals er meestal vrij snel uit, vroeger ging ik vooraf zonnebanken maar dat wil ik niet meer, dit is echt de perfecte oplossing om snel een zomers tintje te krijgen. De handige verpakkingen passen in elke beautycase of rugzak, dus ruimtegebrek of lekkage's zijn geen issue. Ik ga binnenkort nog een poging wagen, ik houd je op de hoogte ;)

Nog even een moederlijk advies, dit bruine kleurtje is alleen oppervlakkig, door te zonnen verdikt je huid zich om de natuurlijke bescherming te verhogen, als je bruin word door het bakken in de zon kan je meestal langzaam de factor afbouwen naarmate je donkerder word. Dat effect bereik je niet met deze doekjes dus ook al toon je heel bruin, pak gewoon lekker een factor 30 of hoger, je hebt toch geen haast om te bruinen want door de doekjes heb je al een lekker kleurtje ;)   

Dr Dennis Gross is een dermatoloog uit NY City met een emorme passie voor huidverzorging die in zijn praktijk steeds vaker vrouwen zag met een huid die tijdens de chemical peel hype over-exfoliated waren.Zijn missie was het creëren van milde producten die wel het verhelderende 'glow' effect hadden van een chemical peel maar niet de beschadigende bijwerkingen. De Alpha Beta producten zijn de basis van de skincare range van Dr Dennis die cruelty free en meestal ook vegan zijn. De producten van Dr Dennis Gross zijn verkrijgbaar in de Red Carpet Queen salon en via de webshop www.redcarpetqueen.com (ook voor oa Bumble & bumble, bullet proof nailpolish, Etro, Glamglow & By Terry)