woensdag 22 mei 2013

L'Occitane Collection de Grasse Magnolia & Mure

L'Occitane Magnolia & Mûre eau de parfum


















Onlangs lanceerde L'Occitane La Collection de Grasse, 4 nieuwe parfums die elk bestaan uit slechts twee ingrediënten die samen onverwachte en bijzondere composities vormen. Magnolia & Mûre is een mooie melange van fruitig en bloemig. Zachtzoete magnolia gaat perfect samen met de muskusachtige en tikje zurige noten van de braambes.

Deze geur is fruitig en bloemig zonder te overheersen, het klinkt raar maar ik zou deze geur het liefst willen omschrijven als sappig. Denk een zonnige weide vol bloemen en braamstruiken in de zon. Dat effect heeft deze geur op mij.




Magnolia & Mûre is in het goede gezelschap van de geurcombinaties Thé Vert & Bigarade, Vanille & Narcisse en Jasmin & Bergamote. Thé Vert & Bigarade (bittere sinaasappel) is vooral fris en verkwikkend, de douchegel uit die serie is volgens mij een feest op warme dagen. Jasmin & Bergamote is vooral bloemig en ik was erg onder de indruk van deze benadering van Jasmijn in een geur. Ik ben namelijk dol op Jasmijn, zo is Guerlain's Jardins de Baguatelle één van mijn all time lentegeuren. Jasmin & Bergamote is heel anders maar ik vond de geur zalig. Vanille & Narcisse is vooral zwoel en bloemig.

De flacon is eigenlijk helemaal niet iets wat ik van L'Occitane zou verwachten en ergens ook weer wel, de basic flacon straalt klasse en ook wel dat Provençaalse gevoel uit waar L'Occitane zo bekend om is.

L'Occitane La Collection de Grasse



















Naast de 4 eau de parfums is er van alle geuren ook een complete badlijn verkrijgbaar die bestaat uit geparfumeerde zeep, douchegel en bodylotion. Online is er zelfs een geparfumeerde haarmist verkrijgbaar van de Jasmin & Bergamote hoe heerlijk is dat! Je begrijpt dat een keuze maken erg lastig is, want er is zoveel heerlijks. L'Occitane La Collection de Grasse is verkrijgbaar in de bouqitues en online in de L'Occitane webshop. Een Collection de Grasse eau de toilette 75ml heb je voor €55,00 en een showergel kost €11,50.