donderdag 6 december 2012

Winter bodycare

Winter bodycare 


















In de wintermaanden moet ik echt flink smeren om mijn huid in een topconditie te houden, want vooral de houtkachel en winterse wandelingen met de hondjes laten echt hun sporen achter. Als ik niet smeer dan zijn vooral mijn benen de dupe, jeuk, irritatie en schrale plekken zijn dan het gevolg. Het is wel altijd even zoeken naar producten met de juiste textuur, geur en voedende eigenschappen, maar ik ontdek altijd wel fijne nieuwe producten en er zijn ook altijd producten waar je feilloos op kan vertrouwen.

During winter I really need to step up my bodycare routine or else I end up with dry, rough and ichy skin and that can easily be prevented by using the right products. My skin really suffers from the fireplace and winter walks with my dachsies so here are some of my favorite products to help my skin survive the winter. 

L'Occitane Ultra Rich Mango Flower body cream















Het begint bij een mild product voor onder de douche. Veel douchegels drogen mijn huid enorm uit, dus ik heb echt een rijk en mild product nodig. De ScenTao of Asia shower milk van Babor gaat een trekkerige droge huid tegen en daarnaast werkt de geur verkwikkend door de gember die ik er duidelijk in waarneem. Deze douchegel is een ware redding als het s'morgens nog zo donker is,mijn huid is zacht en ik ben meteen wakker en van mijn ochtendhumeur af. Ik ben echt verliefd op dit product. Al moet ik bekennen dat ik ook erg nieuwsgierig naar ben de Babor Beleza do Brasil shower oil die een nog rijkere samenstelling heeft.

It all starts with a mild shower product because most showergels make my skin even dryer. I am in love with the ScenTao of Asia shower milk by Babor which promotes a comfortable feeling and the subtle ginger scent is a perfect way to kick start your day on a dark winter morning. I am also curious about the Babor Beleza do Brasil shower oil which is even richer than the ScenTao shower milk. 

Alcina Cashmere body balm and hand balm 


















Qua lichaamsverzorging heb ik altijd vrij veel producten staan omdat ik ook hou van een beetje afwisseling. De Ultra rich Mango flowers body cream van L'occitane is een heerlijke romige crème die ik vooral op mijn benen gebruik. Vooral de mangogeur van deze butter is echt om op eten. Alcina is een merk dat ik vrij recent pas heb ontdekt. Het is een salonmerk en de Cashmere lijn is zo waanzinnig lekker. De romige producten met een heerlijke zoete geur (doet me een beetje denken aan Chopard Casmir toeval?) zorgen voor een heerlijke zachte huid.

I have quite a stash of bodycare products, I always use the product with the scent and effect I want that day. The Ultra Rich Mango Flowers body cream by L'occitane is a deliciously creamy product which I mostly use on my ultra dry legs. I love the sweet Mango scent. Alcina is a brand I just recently discovered and I totally adore their sweet scented Cashmere range (the scent reminds me a bit of Chopard Casmir, coincidence?). These products are available at salons and make my skin super smooth. 

Biotherm Lait Corporel special edition 


















Als ik qua geur iets meer energie nodig heb dan pak ik de Lait corporel van Biotherm. De frisse citrusgeur tovert nog steeds een glimlach op mijn gezicht, deze bodylotion bestaat echt al enorm lang en dat wil iets zeggen over dit product. Als je hier eenmaal fan van bent dan keer je altijd weer terug. Voor deze Decembermaand heeft Biotherm de Lait corporel in een vrolijk jasje gestoken. Biotherm haalt veel van haar bestanddelen uit de zee, maar omdat deze bedreigd wordt zet het Biotherm Water lovers platform zich in voor het behoud van de oceanen en al het onderwaterleven. Een deel van de opbrengst van de limited editions gaat naar Mission blue, een organisatie die zich wereldwijd inzet voor het behoud van onze prachtige onderwaterwereld. De 400ml Lait corporel is verkrijgbaar bij Inno.

When I prefer a more energetic citrus scent the Lait Corporel by Biotherm is my number one choice. This product has been around for many years, it's an iconic bodycare product. This year Biotherm launched their Water lovers platform that commits to the preservation of the Earth's waters and aquatic life. Biotherm products are based on marine ingredients, so this is their way of giving back. Part of the proceeds from the special edition Beauty from the deep products goes to Mission blue which globally fights to maintain our beautiful oceans. The special editions are available in a huge 400ml lait corporel, Eau Océane and Aqua Source. (availability is different in each country, check your local Biotherm website for more information). 

Babor Biogen Cellular Forming cream


















Minder aantrekkelijk van geur maar oh zo fantastisch qua werking is de Babor Biogen Cellular Forming cream. Een rijke crème die een beetje een medicinale geur heeft maar daar kan ik me iets bij voorstellen gezien de werking van dit product. Wat belooft deze crème?
* Intensieve huidregeneratie, de huid is strakker en gladder (ook geschikt voor gebruik post operative zorg)
* Littekenweefsel hersteld beter en is minder zichtbaar
* Striae wordt voorkomen en verminderd
Tja dat is heel wat, ik ben pas begonnen met deze crème dus kan je nog niet veel vertellen over de werking, maar dat komt binnenkort. Het is jammer dat de geur mij een beetje tegenstaat, maar als mijn door het jojo effect slap geworden buikje mooi stevig wordt door dit product dan heb ik het er graag voor over.

The scent of the Babor Biogen Cellular Forming cream is not my favorite. It smells like medicine and I can imagine why if I see what it does for you:
* Intensive skin regeneration Skin is firmer and smoother (also suitable as post operative care)
* Scar Tissue recoveres better and is less visible
* Strech marks are prevented and their appearance is reduced. 
So that is quite a promise, I just started using this product and I am very curious what t will do to my streched out belly. I am a weight gaining jojo so I will keep you updated on the results, I just started using the product this week.  

L'Occitane www.loccitane.com
Babor www.babor.com
Biotherm www.biotherm.com
Alcina www.alcina.com 





















Vertel eens, welke producten helpen jou de winter door?

Tell me, which products are your lifesavers during winter?

2 opmerkingen:

  1. Great products!!
    Personaly I stick to the body shop products

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, you have some great skin saviors! I usually have good results with Sympathy for the Skin by Lush and Chocomania Body Butter by The Body Shop :) I don't pay much attention to what I use in the shower... maybe I should start doing it now :P ***

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)