zondag 30 december 2012

Kérastase Elixir Ultime 24 carat haircare

Kérastase Elixir K Ultime 24 carat haircare 


















Geef je haar een heuse 24 karaats behandeling met de producten uit het Elixir K Ulitime gamma van Kérastase.

De Limited edition van het iconische Elixir Ultime werd dit jaar onder handen genomen door kunstenares, juweelontwerpster en stijlicoon Jade Jagger. Zij koos voor moderne glamour en een verfijnde en luxueuze look & feel. Het luxe gouden design was sealed with a red lipstick kiss, een subtiele verwijzing naar haar volle lippen. Het Elixir Ultime is een multifunctionele schoonheidsbehandeling met Oleo-complex. Elixir Ultime bevat vier kostbare oliën, de cocktail van maïsolie, arganolie, cameliaolie en pracaxiolie maken het haar sterk, zacht en glanzend zonder het te verzwaren. Het haar wordt gevoed, hersteld en beschermd tegen omgevingsfactoren. Je kan het Elixir op verschillende manieren gebruiken, voor het wassen of na het wassen als leave-in behandeling. Ik gebruik het Elixir na het wassen als leave-in product. Het Elixir zorgt voor levendige, glanzende krullen en het maakt het haar ook makkelijker doorkambaar. Veel vergelijkbare producten verzwaren mijn haar, maar het Elixir Ultime laat mijn krullen vrij bewegen.

Treat your hair to a 24 carat routine with the products from the Elixir Ultime Range from Kérastase. 

The Limited editon Elixir Ultime was designed by artist, designer and fashion icon Jade Jagger. She went for  modern glamour and a luxurious and refined feel. The golden design was sealed with a red lipstick kiss, a subtle hint to her full lips. The Elixir Ultime is a multifuntional beauty product with Oleo-complex. Elixir Ultime is a blend of four precious oils which make the hair strong, shiny and soft without weighing it down. You can use the Elxir before washing your hair or after, as a leave-in treatment. I use it after cleansing and conditioning, the Elixir makes my hair soft, bouncy and easy to comb trough. 


















De shampoo bevat een hoge concentratie oliën maar verwijdert onzuiverheden zeer grondig (kraakhelder haar gegarandeerd, zalig!). Deze shampoo verzorgt op hele zachte wijze en verzwaart het haar niet. Na één keer wassen was ik al helemaal verliefd, ik heb wel droog haar maar mijn hoofdhuid is soms aan de vette kant. Al na een wasbeurt was zelfs het haar bij mijn hals piepend schoon (ik zeg mijn stiefkids altijd dat dé manier om te testen of je haar perfect schoon is even met je vingers over je haar te wrijven, als je het hoort piepen zit je goed ;). De shampoo heeft trouwens een zalig beetje oosters parfum, heerlijk om bij weg te dromen. Deze behoort nu al tot mijn favoriete haarverzorgingsproducten, en ik ben best lastig qua shampoo...(ben met alles lastig zou manlief zeggen, what does he know puh!)

The shampoo is also enriched with a high dose of the oils and cleanses like no other (seriously crispy clean hair, oh I love it!) This shampoo cleanses mildly and does not weigh the hair down. After one shampoo I was totally head over heels in love with this product. My hair is dry but my scalp can get quite oily, so this product is perfect for me and I am kinda difficult when it comes to shampoo (my husband would say I am difficult about most things, but hey what does he know right ;) 


















Het rijke masker met glansdeeltjes is een beetje te heavy voor mijn haar, maar ik gebruik minstens eenmaal per week een haarmasker over de lengte, dus ik blijf het gewoon gebruiken, ook al worden mijn krullen er een beetje zwaar op de hand van. Het masker is zo rijk dat het mijn haar iets verzwaart, maar ik maak daar geen punt van, ik draag het dan een paar dagen in een hoge knot. Net zo makkelijk, ik vind losse krullen toch altijd wel een gedoe. Mijn haar voelt wel ontzettend zacht en is zo makkelijk doorkambaar na het gebruik van het masker, dat ik wel zeker weet dat het mijn haar enorm goed doet. Ook het masker is verrijkt met de 4 oliën en het oosterse sensuele parfum (Volgens mij komt Guerlain Samsara het meest in de buurt, toevallig wel één van mijn favoriete geuren).

Bij de Kérastase Salon kan je terecht voor het 24 karaats Ritueel, maar ik hou nou eenmaal erg van mijn eigen badkamer. Al ga ik het misschien wel een keer proberen voor een goede föhnbeurt, ik heb onlangs de fusio-dose behandeling gedaan bij mijn Kérastase kapper in Lommel, en mijn haar voelde echt enorm veel sterker aan. Want zonder ondeugend te willen zijn, er gaat toch niks boven de ervaren handen van de kapper.

The rich mask with shimmer particles is a little too heavy for my hair, the richness weighs my hair down but it leaves my hair so incredibly soft and smooth that my curls must forgive me for it. The mask and shampoo have thesame oriental scent, which reminds me of one of my favorite fragrances, Guerlain Samsara. 

The Kérastase salon offers a special haircare ritual with these products, and I am tempted to try it even tough I have the products at home. Maybe I will combine the 24 carat ritual with a good blowdry, because without being sassy, nothing is better than the experienced hands of a good hairdresser. 
.

















Het 24 karaats gamma is verkrijgbaar bij de erkende Kérastase salon, verkoopadviesprijzen in België zijn:
Elixir Ultime 125ml € 36,80
Shampoo 250 ml € 22,00
Masker 200ml € 39,30


2 opmerkingen:

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)