vrijdag 28 december 2012

Estée Lauder Sumptuous Extreme mascara

Estée Lauder Sumptuous Extreme mascara


















Toen ik ging zitten om dit artikel te schrijven moest ik even terugdenken aan de mascara's die ik zoal gebruikt heb, het waren er veel, sommigen overtroffen mijn verwachtingen, anderen waren diep teleurstellend, maar er waren er ook veel bij die gewoon deden wat ze moesten doen. En dan zijn er ook degenen die uit het assortiment gingen, maar altijd een plekje in mijn hall of fame zullen houden (de YSL Everlong was zo'n ultieme mascara).

Laat ik voorop stellen dat je bij de zoektocht naar een mascara vooral moet kijken naar het resultaat wat je verwacht en het basismateriaal waarmee je werkt, je eigen wimpers. Zo heb ik best veel wimpers, dus bij veel volumemascara's wordt het bij mij een klonterige rommel (dan gaat het 2 à 3 applicaties perfect en dan begint het geklonter grrr) Vaak werkt een mascara die ook een verlengende functie heeft het beste bij mij.

When I sat down to type this post a lot of mascara's crossed my mind, I have used so many, adored many, hated many and most of those mascara's worked just fine. Some exceeded my expectations and others were a big disappointment, however I still like to try something new, and sometimes I just don't have a choice when your beloved mascara is discontinued (Yes YSL Everlong I am talking about you grrr) 

First thing to mind when buying a new mascara is making sure you find one which matches your eyelashes, for example, my lashes are quite full. So a volume only mascara is a recipe for a lump disaster. I prefer mascara's which also have lengthening benefits.


















De Sumptuous Extreme van Estée Lauder is een multitasker, hij verlengt en verdikt en geeft ook nog eens krul. Kijk dat zoek ik dus in een mascara en ik was ook erg benieuwd naar het resultaat. De flinke borstel bereikt alle wimpers in één beweging en met een rollende beweging pakt de borstel alle wimpers over de volle lengte.

The Sumptuous Extreme mascara by Estée Lauder is a multitasker, it lengthens, creates volume and curls the lashes. Just what I am looking for and I could not wait to try it. The big brush covers all lashes in one stroke (roll the mascara along the lashes for the best result). 


















De eerste keren was ik niet heel erg tevreden, ik moest even wennen aan de textuur van de mascara. Nu heb ik de truc door, je moet echt even wachten tijdens het aanbrengen van de verschillende laagjes. Ik heb een aantal mascara's waarbij je heel goed in één keer door kan werken en zo de lengte op kan bouwen, maar deze cremige mascara heeft even de tijd nodig om tussendoor te drogen. De romige textuur wordt ook niet keihard als deze eenmaal is opgedroogd, de wimpers blijven nog flexibel. De mascara is dus ook makkelijk te verwijderen, onder een warme douche verdwijnt er al veel, pas dus wel op met regen of een vette oogcrème, dan kan deze wel eens een klein beetje vlekken. Niks dramatisch maar als je weet dat je er op moet letten kan je eventueel doorlopen tijdig bijwerken.

Kortom, fijne grote borstel, lange zachte wimpers met voldoende volume maar zeker geen klonten. Dit is een hele fijne mascara. Zag dat hij er ook in het bruin is, dus die ga ik zeker ook aanschaffen. Ik vind bruine mascara stiekem mooier dan zwarte shhht niet doorvertellen hoor ;)

After applying it the first time I was not too excited about the result. This mascara and I, we had to get used to eachother a little. After playing with it a couple of days I got the hang of it. Make sure to wait a little in between coats, so the creamy texture gets the chance to set and dry. This way you can built good length. The creamy texture stays flexible so that's a big plus. You do have to be careful that the rich creamy mascara does not stain when you use a greasy eye cream or when you are outside in the rain. 

I love the big size brush and the long lashes it creates without lumps. This is a very nice mascara. I noticed it's also available in brown, I will definitely get that one too. 

Estée Lauder Sumptuous Extreme mascara 


No mascara

3 opmerkingen:

  1. I was actually thinking that I need to try a new mascara, I buy one at a time, normally Lancome, but last time I didn't have much money to get it so I tried a Loreal that I hate....I will try this one!!

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)