dinsdag 7 februari 2012

Winter beauty survival essentials part I

These extreme weather conditions (-15degrees celcius come on! :S) make my skin seriously dry, ichy and sensitive, so I have to let these products do all the work and keep my skin smooth and hydrated :)

Deze extreme kou (-15 kom op zeg :S) maakt mijn huid exteem droog, gevoelig en kriebelig, dus heb ik een speciale eenheid klaarstaan om deze problemen aan te pakken.

OPI Avoplex cuticle oil to go
Babor lip balm
L'occitane shea Ultra rich face cream























OPI AVOPLEX CUTICLE OIL TO GO
I have this in my car, my bag and next to my bed so I can oil up my cuticles whenever I need to. I already torture them with high amounts of remover (for the good cause of swatching :) and these cold weather conditions are not helping so I try to oil them up at least twice a day. Check www.opi.com for more information.

Ik heb een tube in mijn tas, auto en naast mijn bed liggen zodat ik mijn nagelriemen van een laagje verzorging kan voorzien wanneer nodig, en met deze kou is het extra hard nodig. Ik martel mijn nagels al met flinke hoeveelheden remover (voor het goede swatchdoel ;) dus ik probeer om mijn nagelriemen minimaal twee keer per dag in te smeren. Check www.opi.nl of www.opi-belgium.be (EUR 10,95 voor 7ml)

BABOR LIP REPAIR BALM
This balm contains argan and olive oil and feels different from most balms, the balm lasts longer on the lips and so far is the only one that really keeps my lips from chapping (I walk a lot with my dogs, so they really have to endure the cold and the fireplace indoors...) Check www.babor.com for more info

Deze lipbalm met argan_en olijfolie voelt heel anders dan de meeste lipproducten, het blijft ook veel langer zitten door de rijke textuur. Tot nu toe is dit de enige lipverzorging die mijn lippen zacht en soepel houdt en mijn huid heeft best wat te voorduren, continu naar buiten met de honden en binnen brand een houtkachel, heerlijk maar niet voor je velletje. Check www.babor.com voor je lokale Babor site. (EUR 9,95)

L'OCCITANE SHEA ULTRA RICH FACE CREAM
Thee Shea Ultra Rich Face Cream is especially formulated for nourishing and protecting dry skin and perfect for cold climates due to the high concentration of shea butter (25%). The skin is nourished, feels comfertable instead of ichy and this cream also helps to rebuilt the natural protection system of your skin so it is better prepared for extreme weather conditions. I really need this right now, the cream has a neutral scent and the rich formula is quickly absorbed (altough I would not even mind a greasy layer if it would keep my skin non ichy and dry, lol like the final remedy, a big layer of vaseline, good thing I have this product pfew....) The Shea Ultra Rich Face Cream is priced at EUR 32,50 for 50 ml (USD 42,00) Check www.loccitane.com for your local site or check out their facebook site.

De Shea Ultra Rich Face Cream is speciaal geformuleerd voor het voeden en beschermen van de droge huid en ideaal voor het koude klimaat door de hoge concentratie shea boter (25%). De huid is gevoed, voelt comfortabel ipv irritant trekkerig. Bovendien versterkt deze creme natuurlijke bescherming van de huid waardoor deze beter bestand is tegen koud en guur weer, echt wat ik nu nodig heb. De creme heeft een vrij neutrale geur en trekt ondanks de rijke formule goed in. Al zou ik met dit weer geen bezwaar hebben tegen een glimmend vet hoofd als ik maar van het trekkende gevoel af ben, laag purol misschien??? Gelukkig heb ik deze creme en is het glimmen niet nodig :) 50 ml comfort en zachtheid kost EUR 32,50 Check www.loccitane.com voor je lokale site of neem een kijkje op een van de L'occitane facebook pagina's.

Do you have special products to make your skin survive the winter?

En jij, heb jij specifieke producten die je door deze kou heen helpen??