dinsdag 7 februari 2012

Oscar de la Renta Esprit d'Oscar & sneak preview


























A while ago Oscar de La Renta L'Esprit was introduced, my taste in fragrance changes by the day, so I have a collection of very different types of fragrances. Currently I am mostly into classy floral perfumes (think Guerlain Champs Elysées and Beautiful from Estée Lauder) and L'esprit is a very floral but delicate scent that is sophisticated but outspoken enough for me. I also think the bottle is gorgeous. Esprit d'Oscar is available at selected retailers and worth the try. So many new fragrances are all thesame to me, there is so little variety and this is a refreshingly different experience. Esprit D'Oscar contains Sicilian limes, bergamot, lemon, Jasmine from Egypt, Orange blossom, tuberose, Musk and Vetiver. Esprit D'oscar is available from 60 euros for 50 ml. (Dutch retail) what type of fragrances are you currently wearing?

Esprit D'Oscar is sinds kort een van de nieuwe aanwintsten van Parfumland, en gelukkig eentje die niet zoals de meeste nieuwe geuren inwisselbaar zijn (of ligt het gewoon aan mij dat veel geuren hetzelfde ruiken of werkt dat marketingtechnisch gewoon het beste voor de verkoop???). Esprit is een echte elegante bloemengeur, het type geur waar ik de laatste tijd meestal naar grijp als ik een geurtje opdoe. Ik ben best wel schizofreen qua parfums, ik heb echt heel veel uiteenlopende geuren staan, maar de laatste tijd ben ik vooral van de klassieke bloemengeuren (denk klassiekers als guerlain Champs Elysées, Beautiful van Estée Lauder) en Esprit D'Oscar is dan wel een delicate bloemengeur, maar net opvallend genoeg om toch bijzonder te zijn. Esprit D'Oscar bevat oa Siciliaanse limoenen, bergamot, citroen, Egyptische jasmijn, oranjebloesem, tuberoos, Muskus en vetiver. Verkrijgbaar bij geselecteerde parfumeriezaken vanaf 60 euro voor 50 ml. wat voor type geur draag jij momenteel het liefst?


Ps

This month there will be a new fragrance from
Oscar de La Renta, Live in love. As soon
as I have sniffed it out I will tell you more :)
(the bottle reminds me of one of my all time favorite
perfumes So de la Renta which I dropped
on the bathroom floor after it got distontinued :(

Medio Februari komt er een nieuwe geur uit
van Oscar de la Renta, Live in Love. Zodra
ik deze geur eens goed gesnuffeld heb zal
ik er meer over vertellen :)
(De flacon doet me in elk geval al heel erg
denken aan een van mijn all time favorite geurtjes
So de la Renta die ik heel tragisch heb laten
vallen in de badkamer nadat de geur uit
het assortiment was gehaald :(