dinsdag 20 september 2011

My highlights, what do you think????

I told you I was looking for a new hairstylist (I moved to Belgium so a 100 mile drive to the hairdresser is maybe a little over the top) so after a long search I found one that I had faith in. So I made an appointment and dragged myself to the salon. I was so nervous because I am spoiled and have high expectations. I also told the hairstylist about my allergy of paint and showed the mark it left on my arm, good thing I am not allergic to hydrogen peroxyde, hope it did not scare him off....It might explain the distance between my roots and highlights even tough I assured him that I can handle blonde....

The last time my hair was done by Mika van Leeuwen (www.mikavanleeuwen.com ) he is gorgous, sweet and is extremely talented. When I left the salon after he did my highlights and a blowdry (serious red carpet locks not kidding :) it was almost like there was gold running trough my hair, delicate and subtle highlights blending in perfectly with my neglected roots. If you ever visit Amsterdam and want to go to a salon there, go to Rob Peetoom Salon in De Bijenkorf and ask for Mika or Michiel he rocks too :) So back to the topic, the picture I am showing you is from the highlights that I had done saturday....tell me honestly, what do you think???? ps you are allowed to be brutally honest ;)

In een eerdere blog schreef ik al over mijn zoektocht naar een nieuwe haarstylist (ik ben verhuisd naar Belgie dus 160 km heen en terug voor de kapper is zo decadent nietwaar?) dus na een lange zoektocht vond ik een salon waar ik wel vertrouwen in heb en maakte een afspraak. Ik was die ochtend mega nerveus want ik ben nogal verwend en had hoge verwachtingen. Ik liet meteen even mijn arm zien waar een verftestje op gedaan was (ben allergisch voor haarverf, helaas met een flinke reactie dus voorlopig blijft het bij blonderen, dat gaat gelukkig goed) Ik vrees dat mijn arm hem een beetje heeft doen schrikken want er zit wel erg veel afstand tussen mijn hoofdhuid en highlights, ondanks dat ik bleef vertellen dat blondeer geen probleem is.

De vorige keer heb ik mijn haar laten kleuren en fohnen (serieuze glamourlokken gegarandeerd) door Mika van Leeuwen (http://www.mikavanleeuwen.com/)  hij is gorgeous, lief en ontzettend getalenteerd. Toen ik de salon verliet leek het wel of hij gouddraad door mijn haar gesponnen had, zo mooi subtiel en vol klasse. Mocht je ooit zoekende zijn naar een absolute haarheld, ga naar Rob Peetoom in de Bijenkorf en vraag naar Mika, of Michiel die is ook briljant :)  Maar ik dwaal af....de foto is dus van mijn highlights van afgelopen zaterdag, zeg eens eerlijk, wat vind jij hiervan????? ps wees gerust eerlijk ;)