vrijdag 6 maart 2020

Collistar mascara Volume Unico® review


Volume mascara en ik zijn gewoonlijk geen beste combinatie, mijn wimpers staan erg dicht op elkaar en ik heb er ook redelijk wat dus vaak zorgen volume mascara's voor een klonterige wanorde. De mascara Volume Unico van Collistar heeft als grote troef een formule waardoor deze mascara voor 'volume op maat' zorgt.

De unieke samenstelling zorgt ervoor dat de mascara zich probleemloos in meerdere laagjes laat aanbrengen waardoor je zelf kan bepalen hoe vol je wimpers en dus intens je blik wordt. Maar daar stopt het niet, Italianen blijven de meesters van verleiding en hebben ze iets extra's aan de mascara toegevoegd. Een speciaal complex van peptiden (bouwstenen voor eiwitten waaruit je wimpers bestaan) en pantenol (een stof die zich laat omzetten tot vitamine B5 die werkt tegen haaruitval) zorgt ervoor dat je wimpers ook sterker en voller worden waardoor het effect van de mascara na een paar weken gebruik dubbel volume is door de mascara zelf én de toename van volume van de wimpers.


De huls is een prachtexemplaar en ligt lekker in de hand, de borstel verdeeld de mascara goed over de wimpers en dankzij de zachte formule laat de mascara zich mooi in laagjes opbouwen. Hieronder zie je mijn oog zonder mascara, vervolgens met één laagje en tenslotte met twee laagjes. 

Per laag heb ik de borstel enkele malen met een draaiende beweging (zoals een verfroller die ronddraait zodat je je wimpers van aanzet tot top met mascara bedekt) aangebracht en even gewacht voor het volgende laagje. Je moet niet te lang wachten tussen de laagjes door trouwens want dan is de eerste laag al iets uitgehard. 




De wimpers blijven na het opdrogen zacht en flexibel wat ik een groot pluspunt vind. Aan het eind van de dag zag ik wel dat de mascara minder aanwezig was dan na het aanbrengen 's morgens maar ik heb de vervelende eigenschap om nogal vaak in mijn ogen te wrijven dus dat zal voornamelijk daaraan liggen. De mascara laat zich ook prima verwijderen met een goede oogmake-up remover, een kleine hoeveelheid remover en een milde druk zijn voldoende om de mascara van de wimpers te verwijderen. Ik ben een ongeduldig type dus het aanbrengen moet niet teveel tijd kosten maar het verwijderen ook zeker niet.

Deze mascara scoort op alle vlakken een dikke voldoende al is er toch één punt van kritiek. De mascara is namelijk alleen verkrijgbaar in het zwart en dat is voor een liefhebster van bruine mascara (bruin is nét even iets meer naturel, benadrukt de blauwe kringen ook minder dan zwart) wel even een dingetje, dus Collistar, bij deze het vriendelijke verzoek om een bruine variant.

De lente hangt trouwens al echt in de lucht en de nieuwe spring-summer look van Collistar nodigt uit om "Milaan by day" te ontdekken. Collistar is ontstaan in het hart van Milaan en het merk brengt regelmatig een eerbetoon uit aan de mooiste Italiaanse plaatsen. De collectie bestaat uit prachtige tinten waarmee je zowel overdag als 's avonds prima uit de voeten kan.


Ik wil het altijd een beetje luchtig houden op mijn blog maar het doet mij enorm veel verdriet hoe de wereld, en voornamelijk Italië, getroffen wordt door het coronavirus. Vooral Italië is diep getroffen door het wegblijven van de toeristen zelfs in steden ver van de risicogebieden.

Tot mijn lievelingsmerken behoren veel merken van Italiaanse bodem en ik draag ze een warm hart toe. Met boodschappen toe kies ik voor de authentieke Italiaanse merken, San Pellegrino, spaghetti van Pastifico G di Martino, Barilla of Rummo, geen nutella maar Nocciolata van Rigoni di Asagio (zit tenminste ook geen palmolie in) en de heerlijke abrikozenjam van hetzelfde merk. Ti Amo Italia!

En mijn make-up en andere beautyproducten? Collistar natuurlijk! Deze mooie nieuwe look staat al op de wishlist. Collistar is verkrijgbaar via de officiële webshop en geautoriseerde verkooppunten waaronder drogist en parfumerie.