donderdag 14 november 2019

L' Occitane 20% Shea Hand Cream Limited edition holiday 2019


Tijdens de koude maanden zijn er slechts 2 verzorgingsproducten voor de handen die voldoende effectief zijn om mijn handen zonder kloven en ruwe plekken door de herfst en winter te helpen.
Één van die twee is de Shea hand cream van L'Occitane die maar liefst 20% biologische shea bevat. Dat ik niet de enige fan ben bewijzen de verkoopresultaten, elke 3 seconden wordt er wereldwijd een exemplaar van deze heerlijke verzorging verkocht.


Extracten van honing, amandel en kokosolie vormen een ideaal team met de shea butter en zorgen ervoor dat de handen zacht en soepel aanvoelen. De rijke crème trekt snel in zonder een vettig gevoel achter te laten. De handcrème is verkrijgbaar in verschillende formaten de 30, 75 en 150ml zijn los verkrijgbaar en in sommige geschenksets zitten ook hele schattige 10ml tubes.

Vorige jaren kocht ik altijd een 75ml maar dan kwam ik toch tekort dus heb ik mijzelf getrakteerd op het grootste formaat en dan ook nog eens in een leuke limited edition verpakking. Dan komen mijn handen de winter zeker door en hoe groter het formaat, hoe relatief voordeliger de inhoud dus de komende maanden smeer ik er lekker op los om mijn handen zacht te houden.


De shea ofwel karité die L'Occitane in haar producten gebruikt is afkomstig uit een samenwerkingsproject met vrouwen uit Burkina Faso. L'Occitane zet zich in om de grondstoffen op duurzame en eerlijke wijze te verkrijgen en met succes, ze begonnen 20 jaar geleden met tientallen vrouwen en inmiddels zijn dat er ruim 15.000.

Karitéboter wordt door Afrikaanse vrouwen al eeuwenlang gebruikt om hun huid te voeden en beschermen, deze rijke boter is rijk aan vitamine A en E en vetzuren die de huid beschermen en kalmeren. Deze handcrème van L'Occitane bevat maar liefst 20% shea en daarnaast extracten uit lijnzaad, honing en heemst, olie uit kokosnoot, amandel en zonnebloem. Daarnaast bevat deze crème ook dimethicone (silicone), verzorgende glycerine en urea voor een betere opname door de huid.


De klassieke handcrème met 20% shea heeft een neutrale frisse geur, smeert goed uit en trekt lekker vlot in. Het is echt een persoonlijke favoriet. Trouwens, ik had het net over een 10ml formaat en momenteel is er een leuke actie bij L'Occitane.

Bij online aankoop vanaf 15€ kan je een leuk gratis geschenktasje aan je mandje toevoegen met de code NUAGE. Dit schattige tasje bevat 3 miniatuur handcrèmes, ideaal voor in de auto, handtas, als schoencadeautje, christmas stocking filler of waar dan ook en uiteraard een hele fijne manier om deze producten te ontdekken.


Deze zat dus ook bij mijn bestelling, leuk is dat je ook een gratis geschenkverpakking kan selecteren, ik koos voor de mooie geschenkdoos. Bij L'Occitane krijg je altijd wel leuke samples (normaal kan je er zelf 5 kiezen maar nu met de feestdagen op komst is er een vaste selectie) en er zijn meestal ook leuke cadeautjes die je aan je bestelling kan toevoegen zoals dat leuke tasje met handcrèmes. Voor nieuwe klanten is de eerste bestelling altijd vrij van verzendkosten met code Welcome, sommige codes kunnen niet gecombineerd worden maar volgens mij gaan Welcome en Nuage wel samen. De code Exclu4 uit de banner hieronder kan misschien weer niet samen met Nuage maar dat weet ik niet zeker.


Ik kan weer even vooruit met de grote 150ml tube en 3 kleine 10ml tubes. Mijn handen zijn voorlopig in euh... goede handen met de handcrèmes van L'Occitane, overweeg ook om de shea lipbalm te bestellen want mijn lippen beginnen ook al lichtjes droog en trekkerig aan te voelen... Wordt vervolgd denk ik zo....

disclaimer *artikelen in deze review zijn door mijzelf aangekocht*