zondag 28 juli 2019

Dr. Hauschka oogmake-up remover review


Het was mij het weekje wel, de eerste dagen smolt mijn oogmake-up van mijn gezicht en gisteren zorgde een onverwachte regenbui (buienradar zit er dus ook wel eens naast...) ervoor dat ik met mijn mascara op mijn kin door het bos liep met de honden. Op dagen dat alles blijft zitten verwijder ik die oogmake-up aan het eind van de dag met een milde remover en een van mijn favoriete merken heeft sinds kort een oogmake-up remover in het assortiment.
Ik ben dol op de duurzame cosmetica van Dr Hauschka en was dus ook erg benieuwd naar de nieuwe oogmake-up remover. Ik heb de Dr.Hauschka 20ml oogmake-up remover, een handig reisformaat, er is ook een fullsize van 75ml, handig om de travelsize eventueel mee te vullen als deze leeg is (eerst even met kokend water uitwassen want deze zuivere cosmetica is beperkt houdbaar) en natuurlijk voor thuis op de toilettafel.

De oogmake-up remover is een milde remover die de huid verzorgt en reinigt met lichte oliën. Kalmerend rozenwater en extract van ogentroost (dit kruid is de natuurlijke remedie tegen rode ogen en wallen) en venkel kalmeren de tere huid rond de ogen. Ook aan de wimpers en wenkbrauwhaartjes is gedacht, olie van sesamzaad en zonnebloem beschermen niet alleen de hydrolipidenlaag van de huid (dat belangrijke beschermlaagje) maar zijn ook heel goed voor sterke en soepele wenkbrauw-en wimperhaartjes.


Het flesje moet voor gebruik even goed geschud worden zodat alle werkstoffen even goed gemengd worden. Daarna mag er een kleine hoeveelheid op een (eventueel wasbaar katoenen) wattenschijfje dat je heel zachtjes van binnen naar buiten over het oog strijkt. Als je zwaardere make-up draagt dan is het verstandig om het wattenschijfje even te laten rusten op het oog zodat het product alle make-up goed kan oplossen.

Na gebruik zie ik wel heel kort een beetje wazig maar dat heb ik altijd bij oogmake-up removers en het is bij dit product maar van heel erg korte duur. Zelfs hardnekkige waterproof make-up laat zich prima verwijderen. Grappig is dat de wasmachine meer moeite heeft om de pigmenten van de mascara en eyeliner uiteindelijk uit het wasbare wattenschijfje te krijgen. De remover krijgt ze moeiteloos van mijn wimpers en ooglid en respecteert daarbij de gevoelige huid rond de ogen.

Ik hou ervan dat de producten je huid respecteren en het merk onze mooie planeet. Dr. Hauschka is ook heel transparant over de manier hoe ze dat doen, via de FAQ pagina op hun website kan je meer te weten komen over topics als milieu, grondstoffen en natuurlijk de verzorging.


Je shopt de natuurzuivere en biologische cosmetica van Dr. Hauschka bij schoonheiddsalon, reformwinkel, warenhuis, en via de online Dr. Hauschka shop. Op de website vind je naast een overzicht van alle producten, achtergrondinformatie over het merk ook een overzicht van alle huidtherapeuten en speciaalzaken waar Dr. Hauschka verkocht wordt. 

Nog een leuke tip voor de zomer: de speciale Zomerbries zomerset van Dr. Hauschka. Deze set bestaat uit een frisgeel biologisch katoenen tasje met daarin 4 travelsize producten. De gezichtslotion is de ideale verfrisser voor elk moment, de beentonic zorgt voor verlichting op warme dagen en de voetcrème en deodoriserende voetcrème zorgen voor verzorgde voeten vrij van geurtjes. Niet te lang wachten want het is een limited edition.