maandag 29 juli 2019

Close Brussels Tip-Top Flip-Flop


De producten van het Belgische Close Brussels zijn no-nonsense, bevatten niet meer dan strikt noodzakelijk en worden altijd met een vette knipoog voorzien van een leuke naam. De Tip-Top Flip-Flop Nourishing cream for hands, feet & nails is een crème voor handen, voeten en nagels die bestaat uit 94% natuurlijke ingrediënten. Bij Close Brussels houden ze namelijk van zo natuurlijk mogelijke producten zonder allerlei toevoegingen. Deze Belgische firma laat haar producten in Italië produceren en het valt mij op dat veel merken die streven naar een zo zuiver mogelijke samenstelling het label "made in Italy" dragen.

Vitaminen, hyaluronzuur, oliën en shea butter zorgen ervoor dat de huid voorzien wordt van vocht en voeding waardoor je huid zacht aanvoelt en smeerbeurt na smeerbeurt ook steeds beter in conditie is.
De frisse crème heeft als basis olus oil, een plantaardige olie, ideaal dus als je geen petroleum olie als basis van je crème wil. De formule bevat ook shea butter, jojoba olie, macadamia olie, olijf olie, extract van ginkgo en ginseng en vitamine E. Wat de formule niet bevat zijn dierlijke bestanddelen, parabenen en kunstmatige kleur en geurstoffen. De pot heeft een royale inhoud van 250ml dus ik ben wel even zoet met deze verpakking.

Ik draag niets liever dan gekleurde sandaaltjes maar mijn voeten in 'shape' krijgen is altijd een puntje van frustratie. Elke dag bijhouden is het beste maar ik heb soms gewoon te weinig uren in een dag en dit soort beautyklusjes schieten er altijd als eerste bij in. Ik zweer dus bij een goede verzorging voor mijn voeten en die verzorging moet dan van hele goede huize komen om mijn probleempjes op te lossen.


Ik heb heel erg last van eelt en kloven, niet charmant en ook pijnlijk, meestal begin ik pas met smeren als het te laat is en ik amper kan lopen omdat de kloven zoveel pijn doen maar nu ik deze pot van Close Brussels in mijn bezit heb beloof ik om dat probleem deze zomer voor te zijn. Ik ga mijn best doen om dagelijks te smeren (vooruit ik ben al blij als het om de dag lukt) en dan het liefst voor het slapengaan waarna ik katoenen sokjes aantrek zodat het product lekker kan intrekken. Tijdens de winter zijn mijn handen de pineut en tijdens de zomer mijn voeten. In de winter smeer ik mijn handen voor het slapen in met een verzorging waarna ik ze liefdevol inpak met witte katoenen handschoentjes, nu zijn de voeten dus aan de beurt, wel met sokjes uiteraard.

Het was vorige week nogal een uhm, uitdaging om met temperaturen rond de 40 graden met sokken aan achter mijn bureau te zitten terwijl ik mijn bevindingen typ. Maar ik klaag niet want ik vind het veel te leuk om nieuwe dingen die in mijn straatje passen uit te testen.


De crème heeft een vrij aanwezige bloemengeur, dat is wel iets waar ik mij nu, terwijl ik het product 's morgens heb aangebracht, aan stoor. 'S avonds heb ik daar gelukkig minder last van want na mijn verzorgingsritueel stort ik meestal vrij snel in dus dan heb ik niet meer het bewustzijn om mij aan die geur te storen. Ik persoonlijk had een subtiele citrusgeur meer kunnen waarderen maar smaken verschillen nu eenmaal. Zelfs na het wassen van mijn handen blijft de geur aanwezig, op zich een  pluspunt voor de liefhebbers van geparfumeerde verzorging want dat betekent dat de concentratie parfum vrij hoog is en de geur dus lang aanwezig.

Je voelt dat het product een beschermend laagje op de huid legt die daardoor meteen heel glad aanvoelt. Bij regelmatig gebruik knapt de gekwelde huid van mijn voeten heel snel op maar daar ligt ook het probleem, dat regelmatige gebruik schiet er bij mij gewoon snel in. Ik ben al blij als het lukt om op een dag zowel mijn gezicht 'smorgens als 's avonds te verzorgen dus die voeten zijn altijd een beetje de pineut. Ik merk wel dat deze formule te licht is om mijn problemen aan te pakken als ik het product niet dagelijks gebruik. Maar als je voeten niet zo hopeloos zijn als die van mij dan kan je met deze frisse lotion goed uit de uhm,voeten. Dat dus. De pluspunten zijn de royale pot, fijne smeltende textuur en de vrij zuivere samenstelling. Als minpuntje ga ik toch de geur noemen. 

Close Brussels is exclusief verkrijgbaar bij Planet Parfum.