vrijdag 7 juni 2019

Oh Eaux!


Kom maar op met dat heerlijke zomerweer, ik ben dol op zomergeuren die zorgen voor een vleugje frisheid op hele warme dagen en dit drietal is momenteel favoriet. Denk citrus, citrus en nog eens citrus, delicate witte bloemen en een subtiele sensuele finishing touch van muskus of hout. 

De Franse Rivièra was de bestemming die leidde tot de creatie van de nieuwe Berdoues geur die de naam Azur Rivièra kreeg. Elke geur uit de Grand Cru collectie heeft een bepaalde bestemming als inspiratiebron en het zilte parfum doet direct denken aan een prachtige kust met een azuurblauwe zee. 


Fucus (een zeewier) uit Frankrijk, jasmijn uit Egypte en Oranjebloesem uit Tunesië vormen samen een parfum dat het zilte van de zee combineert met de geur die de zon op de huid achterlaat na een dag strand, de ultieme zomergeur dus! 

De meeste parfums uit de Collection Grand Crus parfums van Berdoues zijn zowel voor mannelijke als vrouwelijke liefhebbers geschikt. Handig als je een flacon van een heerlijke zomergeur kan delen met je lief. Met het royale formaat van maar liefst 100ml is delen ook geen enkel probleem, van deze flacon heb je heel erg lang plezier. 

De flacons van de Grand Cru lijn zijn prachtig strak vormgegeven en door de print op de achterzijde creëerde Berdoues een prachtig kleurenspel waaraan je de geur direct kan herkennen. De golven in diverse frisblauwe tinten doen direct denken aan de zee. Wederom een meesterwerkje van Parfums Berdoues, meesters in het creëren van parfums die uniek zijn door hun eenvoud. 


De Franse Rivièra was negen jaar geleden ook al de inspiratiebron voor een parfum, Ô d'Azur is een hommage aan deze prachtige Franse kust en de parfumeurs van Lancôme hebben dat op een hele mooie manier vastgelegd. Waar Azur Riviera van Berdoues iets sensueler is roept Ô d'azur het gevoel van elegantie op. Ik ben nog nooit aan de Franse Rivièra geweest maar als ik dit parfum ruik zie ik een prachtig dakterras vol bloemen voor mij met uitzicht op zee. Mooi wat geuren met de verbeelding kunnen doen.

De compositie van Siciliaanse bergamot, citroen uit Calabrië, roos, lychee, cederhout en muskus is fris, verfijnd en sophisticated zomers. Lancôme omschrijft de geur als een streling van de glinsterende golven over het warme goudgele zand, klinkt hemels nietwaar? Ik laat mij vooral betoveren door de frisheid van de citrusnoten en het boeket van delicate bloemen.

De eerste Ô geur van Lancôme, Ô de Lancome heeft inmiddels de status van een waar icoon en is net als Ô de l'Orangerie en Ô d'Azur het ontdekken waard als je net als ik fan bent van zomerse aquatische geuren.


Citroen, Granny Smith appel, muskus, amberhout en jasmijn vormen samen een geur waar ik heel erg dol op ben, de klassieke Light Blue is al jaren een favoriet en toen kwam deze versie. Intenser, nog frisser en nog meer dat gevoel van een duik in de Mediterraanse zee. 

Light blue eau intense werd 16 jaar na de introductie van Light Blue gelanceerd, een nieuwe blik op Mediterraanse chic met een dikke knipoog naar La Dolce Vita. Had ik al gezegd dat ik zo dol ben op deze geur? Maar ook de limited editions die elk jaar uitkomen kunnen rekenen op mijn enthousiasme. Ik neem het Dolce & Gabbana nog altijd kwalijk dat de iconische samenstelling van Pour Femme een aantal jaar geleden hebben gemoderniseerd maar ik blijf van ze houden omdat ze steeds nieuwe fijne Light Blue varianten lanceren. De korte film ter promotie van de nieuwe Light Blue Sun is in ieder geval weer veelbelovend...



Lancôme en Dolce & Gabbana shop je bij zowel elke parfumeriezaak en keten, de parfums van Berdoues zijn verkrijgbaar bij zelfstandige parfumeriezaken.