zondag 19 mei 2019

Mag het ietsje zwoeler zijn?


Ik duik momenteel vooral in de frisse geuren maar er zijn ook vrij recent een aantal Oriëntaalse parfums gelanceerd. Ik persoonlijk draag deze geuren dan eerder op zwoele zomeravonden of dagen dat de zon zich niet zo laat zien maar er is natuurlijk ook een grote groep parfum addicts die deze geuren het hele jaar door rocken. Ik geniet altijd stilletjes mee als jullie voorbij komen en ik een vleugje van jullie weelderige parfum kan waarnemen. dit sensuele, levendige type geuren is trouwens ook uitermate geschikt voor nachtvlinders, let's have a look!




De spannendste flacon is toch wel die van Azzaro Wanted girl, je verstuift de geur door het overhalen van de trekker, heel erg bijzonder. Dulce de leche, sinaasappelbloesem, datura, roze peper, tonkaboon, granaatappel, gemberbloesem, vetiver en patchouli vertalen zich volgens Parfums Azzaro in een parfum dat La Dolce Vita uitstraalt, sprankelende vrouwelijkheid in de stralende zon.

De geur is zoet maar heeft een interessante touch, de geur doet denken aan Azzaro pour Elle maar is toch totaal anders. Als parfums Azzaro het voor elkaar krijgt om dit succesvol voort te zetten dan is dat heel bijzonder want niets mooier dan een herkenbare touch aan parfums geven zonder dat ze allemaal hetzelfde ruiken.

Op de huid is dit parfum wel een gourmand maar hij lijkt zoeter en alledaagser dan hij daadwerkelijk is.Wat wel jammer is is dat de geur op mijn huid vrij snel vervliegt, ik kon hem ongeveer een uur of 4 duidelijk ruiken. Aan het eind van de ochtend was er nog maar een zweempje geur waarneembaar maar dat is simpel op te lossen met een navulbare geurverstuiver voor in de tas zodat ik overdag of 's avonds even vlug een nieuwe dosis geur kan aanbrengen want hij is wel verslavend lekker. 



Le Premier Parfum van Lolita Lempicka is één van mijn all time favoriete parfums dus Elixir Sublime moest ik uiteraard hebben. Deze nóg sensuelere en intense versie van Mon Premier heeft een prachtig gouden jasje gekregen dat zich alleen wat lastig laat fotograferen door al die mooie facetten.

Het parfum is inderdaad een bedwelmende (op een goede manier) versie van het origineel door het combineren van nectar van zoethout, speelse viooltjes, hars, tonkaboon, vanille en hout. Deze geur heeft echt een 'wauw factor'. Dit is zoals een sensuele geur moet zijn, ik vind Elixir Sublime verslavend lekker. Hier ga ik niet teveel woorden voor gebruiken dit moet je gewoon zelf ervaren.

De eerdere Black Opium geuren heb ik eigenlijk niet veel aandacht geschonken omdat ik ze niet echt origineel vond. Black Opium Intense leek mij wel interessant door de compositie van absinthe, bessen, jasmijn, oranjebloesem, zwarte koffie, vanille, zoethout en sandelhout. De geur is een ode aan de uitdagende en zelfverzekerde vrouw

Direct na het aanbrengen was ik een tikkeltje teleurgesteld, het leek er toch even op dat dit weer een typische dertien in een dozijn gourmand was maar na een paar uur gebeurde er iets interresants. Toen de ietwat scherpe eerste indruk plaatsmaakte voor een zoet aroma van vanille en koffie werd ik enthousiast. De geur is uitdagend, verleidelijk en toch krachtig op een hele moderne manier. Een onverwachts fijne geur die ook heel erg goed op de huid blijft hangen. De nachtblauwe flacon met glitters die glinsteren als sterren aan een heldere hemel is een plaatje om te zien en heeft uiteraard de vorm van de klassieke Opium.

Voor mij geen geuren voor elke dag maar als ik mij even Femme fatale wil voelen zijn deze geuren uitermate geschikt.