dinsdag 9 april 2019

YSL Rouge Volupté Shine nieuwkomers


In de parfumerie kom ik eigen voornamelijk nog voor parfums maar zo nu en dan word ik toch als een magneet naar de make-up displays toegetrokken. Mijn inner glamourgirl kan al de glitter en glamour van de prachtig vormgegeven make-up niet weerstaan. Het YSL display trok mijn aandacht en dan vooral het gedeelte van de lipsticks, de Rouge Volupté Shine heeft een kleine make-over gehad en dat moest ik toch even nader bestuderen.

Met de lancering van de Rouge Volupté Shine slaagde YSL Beauté er een aantal jaar geleden in om een verzorgende formule op oliebasis met verzorgende extracten van granaatappel en kokosolie te combineren met intense pigmenten. Het resultaat van deze uitgekiende combinatie is een lipstick met hoogglans die de lippen voorziet van een mooie tint, comfort en verzorging.


De Rouge Volupté shine is voorzien van de tropische geur van zoete mango en aan de huls kan je zien welke kleur er in de huls verstopt zit. Dat laatste is erg handig want na de lancering van maar liefst 12 nieuwe tinten zijn er in totaal 36 tinten Rouge Volupté Shine om uit te kiezen. Global Beauty Director Tom Pecheux ontwikkelde de nieuwe collectie tinten met als doel het versterken van de eigen kleur van je lippen. De Rouge Volupté Shine garderobe voor je lippen is draagbaar en zorgt voor een mooie natural glam finish.

Het nieuwe kleurenpalet loopt uiteen van spannende tinten als 80 Chili Tunique, 81 Coral Aviator (hebben!!), 82 Orange Crêpe, 85 Burgundy Love, en 90, Plum Tunique tot subtiele eyecatchers als 79 Coral Plume, 87 Rose Blazer en 88 Rose Nu. Ik was toe aan een nieuwe 'altijd goed roze' lipstick dus werd het een kleur uit het bestaande assortiment: Rouge Volupté Shine Pink in Paris, een subtiel roze tint met mooie glinstering en hoogglans finish.

 

De Rouge Volupté Shine heeft een hele romige textuur en brengt soepel aan, de lipstick heeft een subtiele mango geur die wel een tijdje waarneembaar blijft maar ik vind de geur erg fijn dus ik stoor mij er niet aan. De glossy finish is prachtig en mijn lippen voelen soepel en lekker verzorgd. De kleur vervaagt langzaam en uiteindelijk blijven alleen de glinsterende deeltjes achter op mijn lippen. Dankzij de verzorgende eigenschappen van deze lipstick drogen ze niet uit en blijven ze zacht en soepel. Ze voelen zelfs beter aan dan voor het gebruiken van deze lipstick. Ik had stiekem niet anders verwacht maar ben erg tevreden. Dit is een luxe item dat doet wat het beloofd dus dan vind ik het de uitgave zeker waard. Als liefhebster van koraaltinten staan 81 Coral Aviator en 79 Coral Plume nog op de wishlist.

Maar er is nog meer nieuws, de Volupté Plump-in-Colour heeft dezelfde eigenschappen als de Rouge Volupté Shine maar heeft als bonus een zwart getint hart dat bestaat uit een lippenbalsem die dankzij de speciale formule voor vollere lippen zorgt. Nu ben ik altijd een beetje huiverig voor de beruchte "plumpers" want die willen nog wel eens serieus prikken in plaats van subtiel tintelen. Tijd voor een testje dus.


Pepermuntolie, caprilylzuur en zwart parelmoerpoeder zorgen voor sterke lippen en laten ze optisch voller lijken. Deze variant is verkrijgbaar in 8 tinten en heeft een chique zilveren huls gekregen, uiteraard voorzien van de gekleurde band zodat je kan zien welke tint je in handen hebt.

De kleuren hebben allemaal interessante namen gekregen zoals Mad Nude, Dazzling Fuchsia, Insane Pink, Exposing Coral en Lunatic Red. Ik heb de laatste uitgeprobeerd, ik ben geen red lipstick kinda girl maar als de lipstick een transparante finish heeft vind ik rood wel leuk om te dragen. Helemaal als ik een beetje een sunkissed tintje heb gekregen van de zon.


De lipstick brengt even prettig aan als de klassieke Rouge Volupté Shine, tot dusver ben ik heel positief, maar toen begon het tintelen. Of het nu ligt aan mijn gevoelige huid of mijn lichte afkeer tegen teveel prikkels, ik vind de subtiele tinteling niet zo fijn voelen. Jammer want de kleur is echt prachtig!

Ik denk dat de meeste lipstickaddicts totaal geen problemen hebben met de subtiele tinteling die de pepermunt veroorzaakt maar voor mij blijft het toch een dingetje. Ik houd het voortaan bij de klassieke Rouge Volupté Shine en dat is ook totaal geen probleem want er is keuze genoeg!


Hierboven zie je nog swatches van beide tinten, de bovenste is 06 Lunatic Red en de onderste is 13 Pink in Paris. Zo zie je goed de glanzende semi-transparante finish. De lipsticks vormen een mooie finishing touch voor elke look, van eenvoudige tot va-va-voom glamour.

Yves Saint Laurent Beauté is verkrijgbaar bij parfumerie en luxe warenhuis. Voor alle make-up check en verkooppunten check je de YSL Beauté website.