zondag 14 april 2019

MAC Extra dimension mascara review


Ik gebruik niet zo heel erg vaak mascara meer dus de miniatuur versie die in de holiday giftset van MAC Cosmetics zat is voor mij meer dan genoeg, mascara te lang gebruiken kan door bacterievorming ontstekingen veroorzaken dus een mascara mag je niet te lang bewaren na het eerste gebruik.

Telkens een dure fullsize weggooien begon ik ook zonde te vinden. Deze leuke mini heeft een verkoopprijs van €10 en bevat 4 gram mascara, ter vergelijking, de grote kost €24,50 en bevat 12 gram. De grote is natuurlijk voordeliger als je het omrekent maar als die toch nooit opgemaakt wordt is het ook weggegooid geld toch?


De Extreme Dimension mascara is een mascara die zorgt voor volume en krul terwijl de wimperhaartjes verzorgt worden en flexibel blijven. De mascaraborstel is van een flink formaat en geeft een royale hoeveelheid mascara af aan de wimpers. Ik vind het resultaat na één vlot laagje al heel erg mooi, als je een tweede laag aanbrengt is het wel even uitkijken dat er niet teveel mascara op je wimpers zit waardoor de wimperhaartjes kunnen samenklonteren. Ik gebruik een schone oude mascaraborstel om dan even het overtollige product weg te borstelen.

Deze mascara is er trouwens in meerdere leuke kleurtjes, extra leuk dus dat het een travelsize is dan kan je eens iets anders proberen of een leuk kleurtje meenemen op vakantie. Hieronder zie je mijn wimpers zonder mascara, na één laagje en na twee laagjes MAC Extreme Dimension mascara in het zwart.




De mascara blijft lekker op zijn plek zitten en dat terwijl ik altijd erg de neiging heb om na korte nachten veel in mijn ogen te wrijven (hooikoorts zorgt trouwens ook voor jeuk en ik moet echt de neiging om aan mijn ogen te zitten onderdrukken). Een huilbui overleeft de mascara niet, maar dat heeft ook weer als voordeel dat de formule dusdanig zacht is dat deze met een beetje water en een (herbruikbaar) wattenschijfje of mijn trouwe Cleansing mitt zo verwijderd is. Een speciale remover is eigenlijk niet eens nodig.

Ik kan geen nadelen bedenken en deze mascara heeft mij aangenaam verrast. Mijn liefde voor MAC was een tijdje over door de continue aanvoer van nieuwe collecties die het vaste assortiment een beetje overschaduwden (en vaak al uitverkocht waren voor je je laptop kon opstarten). De Brow set ben ik wel altijd trouw blijven gebruiken en ik denk dat deze toevallige ontdekking dankzij de kerstman ook een blijvertje is. MAC shop je via de officiële webshop, bij MAC Counters in parfumerie en warenhuis en in de MAC stores.