donderdag 12 juli 2018

Getest: maskers voor de oogcontour


Na al die snikhete dagen was mijn huid echt wel even toe aan een beetje extra hydratatie, vooral de oogcontour ziet bij mij zichtbaar af wat resulteert in flink wat droogtelijntjes. Tijd voor wat extra liefde.

Ik ben zo blij dat ik al een beetje een zongebruind tintje heb van de lentezon want zo zie ik er net even wat frisser en fruitiger uit al wil mijn oogcontour soms toch verraden dat ik eigenlijk iets minder heb geslapen dan goed voor mij zou zijn. Mijn dagelijkse oogverzorging bestaat uit de total eye care van Dermalogica, een fijne  verzorging met SPF15 die donkere kringen, droogtelijntjes en zwellingen vermindert.



Deze verzorging gebruik ik vanwege de SPF enkel overdag en soms is het toch fijn om ook s'avonds een product voor de oogcontour te gebruiken. De Stress positive eye lift is een bijzonder verzorgingsproduct dat mede dankzij de bijzondere applicator en manier van aanbrengen zorgt voor een instant lift en wakkere blik. Ideaal als je na een lange dag nog naar een feestje moet of juist na een korte nacht je blik wil verhelderen.

Ik gebruik dit product het liefst voor het slapengaan, de methode ontdekte ik pas later en ik heb hier ook niet altijd zin in maar het lijkt toch wel te helpen. Als ik het product heb aangebracht en over de huid heb verdeeld haal ik alleen het overtollige beetje dat de dicht op de ogen zit weg en de rest laat ik lekker de hele nacht zitten. Na zo'n nachtje heb ik echt een stuk minder droogtelijntjes en ook blijven de zwellingen en donkere kringen weg.

Onder andere roos, lavendel, hyaluronzuur en jojoba olie zorgen voor de nodige verzorging van de delicate huid rond de ogen, je brengt dit product aan rond de gehele oogcontour, liefst met de speciaal door Dermalogica geadviseerde methode. Het product voelt heel erg fris aan en de koele applicator versterkt dat frisse gevoel. Wel uitkijken dat je de tube zachtjes vastpakt anders gebruik je meer product dan noodzakelijk en dat is gewoon zonde (al kan een klein likje rond de lipcontour geen kwaad als je toch per ongeluk teveel hebt gebruikt).


Clarins lanceerde vrij recent met een speciaal masker voor de ogen het Hydra Essentiel gamma (voorheen Désalterante) is daarmee weer een stukje uitgebreid en dat vind ik een fijne ontwikkeling. De hydraterende verzorgingen uit die lijn hebben mijn naar droog neigende huid al vaak gered.

Het Clarins Moisturizing reviving eye mask kan als snelle 10 minuten fix of intensieve kuur die je een hele nacht mag laten intrekken gebruikt worden. Biologische kalanchoë en quinoa extract optimaliseren de vochtbalans, Iers mos kalmeert en Wilde kastanje vermindert zwellingen onder de ogen. Dit masker is wat romiger van textuur maar voelt prettig en comfortabel aan, na gebruik zijn de droogelijntjes iets minder zichtbaar.


De huidverbetering van Hannah verovert steeds meer terrein in mijn lade met cosmetica en terecht, de no nonsense filosofie van het merk spreekt mij aan en de producten doen wat ze beloven. Zo ook het Hydro mask, een hydraterend masker voor het gezicht en een serieuze multitasker.

Het masker zorgt voor een soepele en gehydrateerde huid, verfijnd de structuur van de poriën, kalmeert en verbetert de algehele huidconditie door het vochtgehalte op peil te brengen. Door een goede vochthuishouding is je huid minder kwetsbaar. Het hydro mask kan ook ingezet worden bij huidirritaties en als after sun. Dit masker is geschikt voor het gezicht inclusief oogcontour, dat scheelt weer een verpakking! Dit masker doet zijn werk in 5 à 10 minuutjes en heeft een lichtzoete amandelgeur.


Elk van deze drie maskers is een topper en toch heb ik wel een persoonlijke favoriet, het Hannah Hydro mask strijkt de lijntjes rond mijn oogcontour het mooiste glad. De twee andere voordelen zijn het formaat van de verpakking (een royale 50ml) al ligt dat formaat natuurlijk aan het feit dat het masker voor het hele gezicht gebruikt mag worden. Door het formaat van 50ml tegen een adviesprijs van €37,50 heb je wel heel veel waar voor je geld als je het enkel als oogmasker zou gebruiken.


Op de foto zie je nog een close-up van de texturen, links is de Stress Positive eye lift, in het midden het Hydro mask en rechts het blauwe moisturizing reviving eye mask.

Hannah shop je bij de erkende Hannah huidcoach salons, Dermalogica bij concept store, skin bars en schoonheidsinstituut en Clarins bij schoonheidssalon, luxe warenhuis en parfumerie.