zondag 10 januari 2016

Roses are red......

Kiss from a rose with Grès, Shiseido & L'Occitane 

Ik draag veel uiteenlopende geuren maar er is altijd één bloem die ik altijd kan waarderen in parfums en dat is de lichtzoete en bedwelmende roos. Dat de roos zich niet in een hokje laat stoppen bewijzen deze parfums die alledrie de roos als geurnoot bevatten maar toch een geheel eigen karakter hebben.

Lumière rose van Parfums Grès is een luchtige sprankelende uiting van een rozengeur door de samenstelling van oranjebloesem, roze peper, rozen, zoethout en muskus. Maar deze geur heeft ook een verleidelijke kant en doet door de muskus en rozen heel poederachtig aan zonder zwaar te worden.

Ergens heel in de verte doet deze geur mij ergens aan denken maar helemaal thuisbrengen lukt mij niet, hoe dan ook, deze geur is een heerlijke licht oriëntaalse ode aan de roos wat een bijzondere geur oplevert. De inspiratie voor dit parfum werd dan ook gevormd door een bijzonder moment in het mode atelier van Grès in Parijs. Toen de zon opkwam zorgde dit voor een prachtige warme gloed die het atelier roze kleurde, dit moment hebben de parfumeurs van Grès vertaald in een parfum. Nu ben ik nog nooit in een mode atelier in Parijs geweest maar ik kan mij wel iets voorstellen van de schoonheid van dat moment.

In dezelfde Lumière reeks zijn ook Lumière Blanche (een koude wintermiddag in Parijs vertaald naar een geurcompositie op basis van mandarijn, perzik, tuberoos, oranjebloesem en muskus) en Lumière Noire (Paris by night, denk aan het contrast van frisse bergamot en grapefruit met de zwoele geurnoten van rozen, patchouli, amber, vanille en muskus) verkrijgbaar.


Shiseido EverBloom is een delicate benadering van de roos, EverBloom is een unieke lancering want de laatste keer dat Shiseido een geur wereldwijd lanceerde was in 2007, toen betrof het de geur Zen. EverBloom is een ode aan het contrast tussen Oost en West en staat voor universele vrouwelijkheid, ik zou de geur dan ook omschrijven als lief en liefdevol, inderdaad de twee dingen die vooral horen bij het vrouw zijn. De geur moest natuurlijk overkomen maar ook krachtig en delicaat tegelijk zijn. Is dat Shiseido gelukt?

De compositie van witte bloemen en muskus bestaat uit onder andere lotus, jasmijn, Bulgaarse Roos, Tunesische oranjebloesem, gardenia, hinoki hout en muskus.

Shiseido pakte het ook direct groots aan qua badlijn, je kan je van top tot teen in de delicate bloemige geurnoten van EverBloom hullen dankzij de bodywash, bodylotion en rijke bodycream.


L'Occitane Pivoine Flora is een relaunch van de Pivoine Flora geur uit 2011 en is een ode aan de magnifieke pioenrozen uit de Franse Drôme. De geur is gebaseerd op het moment dat de bloem geen knopje meer is maar ook nog niet helemaal is uitgebloeid tot een echte bloem.

Grapefruit en bergamot openen de geur op een frisse en energieke wijze waarna roos en pioenroos zich van hun mooiste kant laten zien. De basis is zacht door warm sandelhout en sensuele witte muskus. De geur is lieflijk, delicaat fris en bloemig maar toch ook weelderig door de geurnoten van rozen en pioenrozen. Een heerlijk parfum voor fans van rozengeuren en L'Occitane zou L'Occitane niet zijn als er niet ook een uitgebreide lichaamsverzorgingslijn verkrijgbaan zou zijn. Je kan jezelf of een gelukkige ontvanger onder andere trakteren op een Pivoine Flora eau de toilette of eau de parfum, badolie, handcrème, zeep, een geparfumeerde geurkaars of een van de vele leuke geschenksets.


Andere mooie rozenparfums zijn bijvoorbeeld Especially Escada, Paris van Yves Saint Laurent (één van de meest iconische rozengeuren ever dacht ik zo), Lalique Le Baiser (helaas niet meer verkrijgbaar, snik snik, ik koester mijn laatste flacon), Lancôme Trèsor en Serge Lutens La Majesté La Rose.

Ik ben dol op de geur van rozen, ook qua huidverzorging vertroetel ik mijzelf graag met een naar rozen geurend product. Aanraders zijn de rosa mosqueta lijn van Weleda en de Rozen douchecrème, badolie en gezichtscrème van Dr. Hauschka.


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)