dinsdag 28 juli 2015

The Beautyblender & Blendercleanser

The Beautyblender & Blendercleaser 

Ik had er al vaak van gehoord maar aangezien ik geen hardcore foundation gebruikster ben liet ik het product altijd maar een beetje aan mij voorbijgaan. Tot ik Jane Iredale's purepressed base foundation ontdekte en er een wereld voor mij openging. Na de ontdekking van deze superfoundation ging de volgende zoektocht van start: de ultieme beautytool om het mee aan te brengen.

Inmiddels heb ik vele favorieten waaronder de Shiseido foundation brush en de Jane Iredale Handi brush. Sponsjes was ik nog niet echt mee bezig maar aangezien ik toch eigenlijk wel alles wil weten en nieuwsgierig was of dit product echt zo briljant was kon ik het niet laten.


De beautyblender is een zachte flexibele spons waarmee je foundations, crèmeblushers, BB creams, moisturizers en poeders vlekkeloos en egaal kan aanbrengen op de huid. Door de speciale vorm zijn ook de moeilijk bereikbare plekjes geen uitdaging meer.

Er zijn verschillende varianten zoals de beautyblender pro (ideaal voor o.a donkere make-up, langhoudende professionele make up) de beautyblender pure ( om huidverzorging op gevoelige huidjes mee aan te brengen) en de beautyblender micro mini ( een mini variant die ideaal is voor het aanbrengen van concealers en highlighters).


Maar het begon allemaal met de beautyblender original, een revolutionare spons die binnen no time de harten van veel beautyfanatics veroverde. Door de bijzondere vorm komt de beautyblender zelfs bij de meest lastige plekjes en de compacte spons neemt precies de juiste hoeveelheid foundation op zodat je een perfect vlekkeloos resultaat krijgt.

Gooi vooral de verpakking niet weg want die heeft ook een functie, dompel je beautyblender onder wateren knijp er een paar keer flink in zodat hij zich helemaal vol vocht zuigt. Daarna droog je de beautyblender met een handdoek en doop je hem in je favo foundation (bij vloeibare make-up is het handig om een paar druppels op de rug van je hand aan te brengen waarin je de spons kan deppen. Breng het product dan met een deppende beweging aan op je gezicht voor een egaal resultaat.

Als je klaar bent zet je de beautyblender op de lege verpakking zodat hij kan drogen.


Van hetzelfde merk zijn er ook een vaste en een vloeibare reiniger voor je sponsjes en penselen verkrijgbaar. De blendercleanser solid cleanser is een reiniger voor je beautytools in zeepvorm. Deze reiniger bevat extracten van kokosnoot maar is vrij van parabenen en sulfaten. Dus deze reiniger is zacht voor je penselen en sponsjes en het milieu.


Ik heb de cleanser uitvoerig getest en ben erg onder de indruk, Zo kan je aan deze foto's zien hoe mijn bronzerpenseel opknapt van een sopje (ik wist niet meer dat de binnenste haartjes ooit spierwit waren terwijl ik dit penseel toch regelmatig schoonmaakte...).



Je maakt het penseel of het sponsje vochtig, draait het zachtjes over de zeep en dan maak ik met het penseel roterende bewegingen in mijn handpalm zodat het schuim zich goed tussen de haartjes kan bewegen om al het vuil mee te nemen zodra je het penseel uitspoelt. Het resultaat is brandschone penselen en sponsjes, Wat een bijzonder fijn product dat ook nog eens heel weinig ruimte inneemt.


Deze bijzonder fijne beautyproducten zijn nu ook via de online shop van Douglas verkrijgbaar.

Default 10

Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)