zondag 9 februari 2020

Widmer Remederm


Ik hou mij dit jaar erg goed aan mijn goede voornemens wat smeren betreft, mijn buik, billen en bovenbenen worden dagelijks voorzien van een flinke laag verstevigende bodylotion en de zones die snel geneigd zijn uit te drogen smeer ik goed in met een verzorging die de huid voorziet van hydratatie en goede vetstoffen.

Tijdens de herfst ben ik al gestart met de Remederm lijn van Louis Widmer om te voorkomen dat mijn huid tijdens de koude maanden zou uitdrogen met flinke overgevoeligheidsreacties als gevolg. Vooral de douche olie bleek een gouden zet, hoe goed je verzorgende product namelijk ook mag zijn, als je huid onder de douche al teveel uitdroogt of geïrriteerd raakt door schuimverbeteraars of te zwaar ontvettende zeep dan valt er niet meer tegen die achterstand op te smeren.

De douche olie van Louis Widmer Remederm bevat 6 plantaardige oliën (onder andere uit pinda, zoete amandel en zonnebloemen) en reinigt mild maar effectief. Vorig jaar zomer was dit mijn favoriet voor onder de douche omdat de olie zelfs hardnekkige zonnefilters (ook die hele witte) zachtjes van de huid verwijderd en dat scheelde heel veel frustraties voor zowel mijzelf als mijn kleine meisje. Als ik de douche olie gebruik en heel erg gehaast ben omdat ik net even iets te lang in bed ben blijven liggen dan kan ik ook best een keer mijn de verzorgende lotion overslaan. Niet te vaak natuurlijk maar zo nu en dan mag een keer spijbelen best zonder dat mijn huid direct begint te protesteren.


Het enige nadeel van dit product is het formaat van de flacon al moet ik eigenlijk zeggen "was" want het formaat van de verpakking is aangepast van 150ml naar 200ml. Meer inhoud en dus minder plastic afval, wat mij betreft mogen ze zelfs een 400ml flacon met pomp uitbrengen, al dan niet met ecologische navullingen, dat zou helemaal fijn zijn want het hele gezin is dol op dit doucheproduct.

Ook de crème fluide kreeg een update en is voortaan in een 200ml flacon verkrijgbaar. Deze fijn smeerbare bodylotion bevat 3% ureum (helpt bij de vochtregulering) en een complex van aminozuren (die helpen bij het opbouwen en behoud van lichaamscellen) Vitamine A en E beschermen de cellen en samen vormen zij een krachtig product om de huid in topconditie te houden.

Als het dan toch echt mis mocht gaan en de extreme kou of een verminderde weerstand zichtbare sporen op de huid achterlaat dan is er nog de Remederm Zilver crème repair. Dit SOS product kalmeert en herstelt de huid die het zelfbeschermende vermogen verloren heeft en dus steeds verder in de problemen raakt. Als de vochtbalans verstoord is heeft dat namelijk ook effect op de lipidenbalans, die zorgt vervolgens weer voor een zwakkere beschermlaag en zo wordt de huid steeds kwetsbaarder. De toegevoegde zilver zorgt ervoor dat de groei van bacteriën wordt afgeremd waardoor de kans op ontstekingen verkleint wordt en de rijke formule bevat de nodige vitaminen en werkstoffen die huid ondersteunen om zo snel mogelijk weer in balans te komen. Deze fijne crème zit in een handige tube.


Louis Widmer Remederm Body Care producten beschermen de huid langdurig tegen uitdroging en vullen vocht en goede vetten aan waardoor de natuurlijke weerstand van de huid ondersteuning krijgt om haar functie goed uit te kunnen voeren. Als de huid al overgevoelig is door uitdroging dan zorgt deze verzorgingslijn er snel voor dat de klachten als jeuk, een trekkerig gevoel en irritatie snel afnemen en de huid weer in balans komt. Voorkomen is natuurlijk altijd beter en voorkomt veel leed maar het is fijn dat er producten als deze zijn om op terug te vallen als het echt heel hard nodig is.

Voor meer informatie over deze en de andere Remederm producten check je de Louis Widmer website waar je ook een handige store locator vind voor een verkooppunt bij jou in de buurt.