zondag 25 augustus 2019

Wat zit er in de strandtas?


Een dagje strand vraagt om de nodige attributen en ik heb sinds kort een heerlijke tas waar ik écht alles in kwijt kan. Met moederdag gaf ik mijzelf een abonnement op de Kek Mama cadeau en daar zat deze heerlijke All-Time Favourites shopper bij.

Dit is de kleine shopper maar hij is allesbehalve klein, hier passen met gemak 3 strandhanddoeken, een fles water, een paar tijdschriften en een assortiment aan fijne zonbeschermingsproducten in.


Uiteraard kan deze royale shopper ook mee op shopexpeditie maar er past ook zeker genoeg in voor een logeerpartijtje. Er zijn veel leuke prints en sommige prints zijn ook gebruikt voor leuke toilettassen, ik heb de ananas op mijn wishlist gezet die is zo lekker zomers.

Als de kleine meid een dutje doet in de schaduw lees ik graag een magazine of boek, ik heb de Linda met blote Jan Kooiman al in de tas zitten, in de warme zon vallen mijn rode wangen toch niet op haha. Door regelmatig een slok koel water uit een isolerende waterfles te drinken houd ik mijn hoofd wel koel denk ik zo. Dit exemplaar met vrolijke peaches is van Chilly en houdt water heel wat uurtjes fris, zelfs als de fles in de zon staat.


Één van mijn grootste probleempjes wat zonnen betreft is mijn aanleg voor zonneallergie, er zijn maar een paar producten waarmee ik veilig in de zon kan zitten zonder dat ik na een poosje die ellendige jeukende blaasjes voel opkomen. Op de website van Louis Widmer wordt uitgelegd hoe deze blaasjes ontstaan, emulgatoren in cosmetica in combinatie met de hitte en straling van de zon zijn de boosdoener. Gelukkig zijn er producten zonder emulgatoren waaronder de All Day 50+ en de Sun Gel 30. De All Day 50+ zit in mijn handtas zodat ik op onverwacht zonnige momenten een goede bescherming voor mijzelf en dochterlief bij de hand heb.

Voor de strandvakantie aan het eind van het zomerseizoen koos ik voor de luchtige Sun Gel met SPF30. Deze lichte gel verzorgt en hydrateert, kalmeert en beschermt de huid, daarnaast wordt het bruiningsproces geactiveerd. Nu is dat laatste niet heel erg nodig want ik bruin heel erg snel maar het is toch mooi meegenomen. Ik vind het vooral een lekker fris product om mijzelf mee in te smeren en het beschermt mijn huid goed, dat is en blijft het belangrijkste criterium.


Op mijn gezicht gaat de Fade treatment uit de Sun Perfection lijn van hannah, deze heeft een lage bescherming en is geschikt voor de donkere huid of de huid die snel bruint en niet zelden verbrand. Dit huidtype heeft vaak wel last van ongewenste hyperpigmentatie en dat wordt door een extract van zoethout verminderd. Macadamia, vitamine C en E zorgen voor de nodige vetstoffen, hydratatie en antioxidanten.

Dochterlief krijgt zelfs op niet zo heel zonnige dagen factor 50 op haar mooie jonge huidje.
Ultrasun suncare is een recente ontdekking en deze prettig smeerbare formule is waterbestendig en heel erg mild voor de huid door de afwezigheid van vaak gebruikte stoffen zoals minerale olie, siliconen, emulgatoren en conserveringsmiddelen. In deze emulsie vind je wel extracten uit zonnebloem, druif en rozemarijn, vitamine E, glycerine en lecithine om de huid te verzorgen en een combinatie van minerale en chemische UV filters tinosorb en titaniumdioxide die een beschermend laagje op de huid leggen zonder de huid zelf binnen te dringen. Ik vind het een heel prettig idee dat haar huid beschermd is tegen schadelijke straling zonder dat daar stoffen bij komen kijken die haar tere huidje kunnen irriteren.


Ik ben geen zwemmer maar af en toe een beetje verkoeling is wel fijn, het Supertanning water van Collistar zorgt deze zomer voor verkoeling op wel heel glamoureuze wijze door het toevoegen van kleine glinsterende gouddeeltjes aan dit iconische zomerproduct.

Deze royale sprayflacon met een inhoud van 400ml bevat een verfrissende en hydraterende bodymist die dankzij een mix van aloëmelk, hamamelis en het exclusieve bruiningsversnellende Unipertan®- complex zorgt voor instant verkoeling en een soepele huid. Na een paar uurtjes zon en zee kan de huid soms trekkerig en onprettig aanvoelen, deze spray heeft direct een verzachtend effect. Een lekkere frisse dorstlesser voor de huid. Let wel op, deze spray bevat geen SPF dus je gebruikt hem tussen het smeren met een factor door anders is je huid niet beschermt tegen verbranden en vroegtijdige huidveroudering door UV straling.

Nu valt mij ineens het spuugdoekje van Koeka op de foto op, kleine meid is geen baby meer maar ik heb nog stapels van dit soort doekjes liggen, ideaal voor in de strandtas om even het voorhoofd mee te deppen of kleverige handjes na een lekker ijsje mee te poetsen.


Na een dag plezier aan het strand is een frisse douche een fijne manier om mijzelf weer een beetje wakker te schudden. Om dat frisgewassen gevoel langer vast te houden vind ik een aftersun gel het lekkerste en deze van Clarins is heel erg fijn.

De Clarins aftersun gel is een lekkere verkoelende dorstlesser voor gezicht en lichaam na een dagje strand. Aloë vera, allantoïne, rozemarijn en extracten uit saffloer, zonnebloem, mimosa, watermeloen, chilipeper (ja gek idee hè ?) verkoelen, herstellen en hydrateren de huid. De bruinverlengende gel voelt lekker fris aan en trekt snel in zonder plakkerig aan te voelen. De geur wordt door Clarins omschreven als een herinnering aan een vakantie vol zonneschijn, dat belooft wat nietwaar?

Ik hoop dat we nog veel zonnige zomerdagen tegemoet gaan, 's morgens voel ik tijdens de ochtendwandeling de kilte van de herfst al een beetje in ze lucht hangen. Heel erg vind ik dat niet want tijdens die hittegolf kon je 's morgens en 's avonds geen kant op door de hitte, om nog maar te zwijgen over de gebroken nachten door de warmte op de slaapkamer. Ik vind dit heerlijk zo in het Italiaanse zonnetje, ik smeer mij nog lekker in en draai me nog maar eens om, misschien doe ik straks wel een lekker dutje.


Dit artikel bevat producten die zijn toegezonden voor review en producten die door mijzelf zijn aangekocht.