zaterdag 1 december 2018

Nieuw beauty icoon? Hannah Touch of colour


De kleurloze Touch of Silk heeft inmiddels wel de status van beauty icoon bereikt en ook de Brilliant Touch doet het erg goed bij beauty addicts. Bij Hannah vonden ze het dus wel tijd voor een volgende stap. De Touch of Colour is het jongste 'Touch' product en aangezien het product razendsnel was uitverkocht blijkt wel dat deze lancering zeer succesvol was. Het kan ook bijna niet anders dan dat dit ook een beauty icoon gaat worden want dit is een uniek product.

De Touch of Colour is een finishing touch product dat zorgt voor een flawless teint en een poederig zacht huidgevoel. De kleurpigmenten in de Touch of Colour zijn geschikt voor elke huidtint want ze passen zich aan aan elke tint en zorgen voor een mooie zonnige glow. De basis van het product bestaat uit een mix van siliconenoliƫn die het vochtgehalte van de huid reguleren, de combinatie van werkstoffen zorgt er daarnaast voor dat fijne lijntjes worden opgevuld en de huid er egaler uitziet (de fijne lijntjes rond mijn oogcontour zijn net iets minder aanwezig na een vleugje Touch of colour, uiteraard kijk ik wel uit dat ik niet te dicht bij het oog smeer).


Je brengt de Touch of Colour aan na je verzorging voor een mooie glow en zijdezachte flawless  finish. Laat ik alvast beginnen met die sunkissed glow die je direct tevoorschijn ziet komen, Looooove it! Heel erg bijzonder om te zien hoe het product zich aanpast aan je huidskleur, toen ik net terugkwam van vakantie was ik echt diepbruin en nu, twee maanden na thuiskomst, moet ik alweer een lichtere tint foundation pakken maar de Touch of Colour blijft zich moeiteloos aanpassen aan mijn steeds bleker wordende gezicht. En hoewel die diepbruine zomerse tint alleen nog zichtbaar is op de vakantiefoto's zorgt de Touch of Colour nog elke dag voor een vleugje subtiele sunkissed gloed.

Door de siliconenolie had ik eerst een beetje een dubbel gevoel bij het product, vaak vind ik producten met dimethicone als basis zorgen voor een onnatuurlijk glad en soms zelfs glibberig huidgevoel. Zelfs bij sommige duurdere, luxe merken kunnen ze dat niet voorkomen maar al na de eerste maal aanbrengen was ik gerustgesteld. Er zit natuurlijk veel verschil in kwaliteit van bestanddelen en werkstoffen en dit product bewijst even dat er bij Hannah alleen de beste bestanddelen gebruikt worden. De textuur van de Touch of Colour zorgt inderdaad voor dat gladde, fluweelzachte gevoel maar op een aangename manier. Ik durf eigenlijk wel te zeggen dat ik het juist wel prettig vind aanvoelen, zeker nu het kouder wordt en mijn huid soms wat oncomfortabel en onrustig kan aanvoelen.


Is het een blijvertje? Ik denk van wel, ik ken geen ander product dat een zongebruinde glow combineert met een soft-focus filter die je huid er egaler uit laat zien en tevens zorgt voor dat zijdezachte gevoel bij aanraking. Als je gewoonlijk geen foundation gebruikt en toch een beetje kleur wil dan zorgt de Touch of Colour net voor dat beetje extra. Als je wel foundation gebruikt dan is het misschien een beetje zonde om die mooie glow te verstoppen onder je make-up en kan je beter kiezen voor de Touch of Silkof Brilliant touch. Bij twijfel gewoon even langsgaan bij een Huidcoach bij jou in de buurt voor een goed advies.

Ik ga ook binnenkort even naar een Huidcoach voor een gratis huidmeting. Dan meet de huidcoach met behulp van de speciale skin analyzer het vocht en vetgehalte van de huid, de PH waarde en eventueel ook de hoeveelheid pigment en irritatie in de huid. Met die waarden kan dan een behandelplan worden opgesteld voor zowel thuis als in de salon (in mijn geval thuis want hoewel ik dol ben op salonmerken vanwege hun effectiviteit word ik erg nerveus van gefriemel aan mijn gezicht) zodat je meteen kunt starten met de huidverbetering. Ik ben nog altijd erg tevreden met mijn huidige routine al merk ik dat mijn huid soms wat meer nodig heeft, tijd voor een preventieve Hannah winter check dus.


De Touch of Colour is verkrijgbaar in een standaard formaat 30ml flacon en handige travelsize van 10ml. Die 10ml verpakkingen van Hannah zijn trouwens heel erg leuk om tijdens de Decembermaand cadeau te doen, eventueel met leuke cadeaubon van een Hannah Huidcoach of gewoon solo als leuk cadeautje voor in de schoen of onder de kerstboom. Hannah producten zijn verkrijgbaar via de webshop en bij erkende Hannah Huidcoaches.